Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİKKAT VE BELLEK BOZUK. REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDikkat, bellek ve yürütücü işlevlerin tanımlarının, çeşitlerinin öğrenilmesi, değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, çeşitli patoloji durumlarında veya hastalıklarda yaşanan bozuklukların öğrenilmesi ve bilişsel işlevlere yönelik rehabilitasyon yapabilme yeterliliğinin sağlanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel Rehabilitasyonda Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları,Bilişsel Fonksiyonlar ile İlgili Beyin Yapı ve Fonksiyonları,Dikkat: Tanımı, Çeşitleri, Modelleri ve Değerlendirme Yöntemleri,Dikkat Rehabilitasyonu,Yürütücü İşlevler, Çalışma Belleği ve Klinik Modellemesi,Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi ve Rehabilitasyonu,Bellek: Tanımı, Çeşitleri, Değerlendirme Yöntemleri,Bellek Rehabilitasyonu,Yaşlılıkta Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Multiple Sklerozda Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Travmatik Beyin Yaralanmasında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyonu,İnmede Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Parkinson Hastalıklarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Demans Hastalarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dikkat, bellek ve yürütücü işlevleri ve alt tiplerini tanımlar. 10, 16, 17, 19, 21, 5A
Dikkat, bellek ve yürütücü işlevlerin değerlendirme yöntemlerinin uygulama bilgisini edinir10, 13, 16, 19, 5, 6, 8, 9
Çeşitli patoloji durumlarında veya hastalıklarda yaşanan dikkati bellek ve yürüütüc işlev bozukluklarını tanımlar10, 16, 19, 5, 6, 8, 9
Dikkat, bellek ve yürütücü işlev bozukluklarına yönelik bilişsel rehabilitasyon yapabilme yeterliliği kazanır. 10, 16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel Rehabilitasyonda Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları
2Bilişsel Fonksiyonlar ile İlgili Beyin Yapı ve Fonksiyonları
3Dikkat: Tanımı, Çeşitleri, Modelleri ve Değerlendirme Yöntemleri
4Dikkat Rehabilitasyonu
5Yürütücü İşlevler, Çalışma Belleği ve Klinik Modellemesi
6Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi ve Rehabilitasyonu
7Bellek: Tanımı, Çeşitleri, Değerlendirme Yöntemleri
8Bellek Rehabilitasyonu
9Yaşlılıkta Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
10Multiple Sklerozda Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
11Travmatik Beyin Yaralanmasında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyonu
12İnmede Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
13Parkinson Hastalıklarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
14Demans Hastalarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
Kaynak
Dersi veren Dr. Öğr. Üyesinin ders notları, slayt sunumları
1. Davranış Nörolojisi, Prof. Dr. Oğuz Tnarıdağ, Nobel Tıp Kitabevi 2. Kognitif Nörobilimler, Prof. Dr. Sirel Karakaş, Nobel Tıp Kitabevi 3. Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri, Prof. Dr. İ. Hakan Gürvit, Pfizer Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
X
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
X
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
X
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
X
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
X
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
X
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİKKAT VE BELLEK BOZUK. REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDikkat, bellek ve yürütücü işlevlerin tanımlarının, çeşitlerinin öğrenilmesi, değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanması, çeşitli patoloji durumlarında veya hastalıklarda yaşanan bozuklukların öğrenilmesi ve bilişsel işlevlere yönelik rehabilitasyon yapabilme yeterliliğinin sağlanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel Rehabilitasyonda Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları,Bilişsel Fonksiyonlar ile İlgili Beyin Yapı ve Fonksiyonları,Dikkat: Tanımı, Çeşitleri, Modelleri ve Değerlendirme Yöntemleri,Dikkat Rehabilitasyonu,Yürütücü İşlevler, Çalışma Belleği ve Klinik Modellemesi,Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi ve Rehabilitasyonu,Bellek: Tanımı, Çeşitleri, Değerlendirme Yöntemleri,Bellek Rehabilitasyonu,Yaşlılıkta Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Multiple Sklerozda Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Travmatik Beyin Yaralanmasında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyonu,İnmede Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Parkinson Hastalıklarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon,Demans Hastalarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dikkat, bellek ve yürütücü işlevleri ve alt tiplerini tanımlar. 10, 16, 17, 19, 21, 5A
Dikkat, bellek ve yürütücü işlevlerin değerlendirme yöntemlerinin uygulama bilgisini edinir10, 13, 16, 19, 5, 6, 8, 9
Çeşitli patoloji durumlarında veya hastalıklarda yaşanan dikkati bellek ve yürüütüc işlev bozukluklarını tanımlar10, 16, 19, 5, 6, 8, 9
Dikkat, bellek ve yürütücü işlev bozukluklarına yönelik bilişsel rehabilitasyon yapabilme yeterliliği kazanır. 10, 16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel Rehabilitasyonda Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları
2Bilişsel Fonksiyonlar ile İlgili Beyin Yapı ve Fonksiyonları
3Dikkat: Tanımı, Çeşitleri, Modelleri ve Değerlendirme Yöntemleri
4Dikkat Rehabilitasyonu
5Yürütücü İşlevler, Çalışma Belleği ve Klinik Modellemesi
6Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi ve Rehabilitasyonu
7Bellek: Tanımı, Çeşitleri, Değerlendirme Yöntemleri
8Bellek Rehabilitasyonu
9Yaşlılıkta Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
10Multiple Sklerozda Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
11Travmatik Beyin Yaralanmasında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyonu
12İnmede Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
13Parkinson Hastalıklarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
14Demans Hastalarında Bilişsel Değerlendirme ve Rehabilitasyon
Kaynak
Dersi veren Dr. Öğr. Üyesinin ders notları, slayt sunumları
1. Davranış Nörolojisi, Prof. Dr. Oğuz Tnarıdağ, Nobel Tıp Kitabevi 2. Kognitif Nörobilimler, Prof. Dr. Sirel Karakaş, Nobel Tıp Kitabevi 3. Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri, Prof. Dr. İ. Hakan Gürvit, Pfizer Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
X
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
X
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
X
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
X
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
X
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
X
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:13Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:14