Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MENÜ PLANLAMA-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere menü planlama ilke ve yöntemleri, farklı yaş gruplarının özelliklerine ve risk gruplarına göre menü planlama, ayrıca hazırlanan menülerin yönetimi ve denetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Menü Tanımı,Menü tanımı,Menü çeşitleri,Menülerin sınıflandırılması,Menü planlamayı etkileyen etmenler,Menü tipleri,Menü örnekleri,Menü planlama ilkeleri,Menü planlama adımları,Menü denetimi,Menü değerlendirilmesi,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Sunumlar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Menü planlama ilke ve yöntemlerini açıklar.10, 16, 2, 9A, D
2. Farklı yaş gruplarına ve risk gruplarına yönelik menü planlar.10, 16, 2, 9A, D
3. Menü yönetim ve denetimi uygular.10, 16, 2, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Menü TanımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Menü tanımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Menü çeşitleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Menülerin sınıflandırılmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Menü planlamayı etkileyen etmenlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Menü tipleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Menü örnekleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Menü planlama ilkeleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Menü planlama adımlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Menü denetimiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Menü değerlendirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çeşitli gruplara yönelik menüler planlamaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Çeşitli gruplara yönelik menüler planlamaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14SunumlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15DeğerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Fundamentals of Menu Planing. McVety P., Ware B.J., Ware C. L. John Wiley and Sons, Canada, 2009. 2. Study Guide to Accompany Management By Menu. Kotschevar L., Wıthrow D. Fourth edition. John Wiley and Sons, Canada, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31545
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3515
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)201
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(201/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MENÜ PLANLAMA-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere menü planlama ilke ve yöntemleri, farklı yaş gruplarının özelliklerine ve risk gruplarına göre menü planlama, ayrıca hazırlanan menülerin yönetimi ve denetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Menü Tanımı,Menü tanımı,Menü çeşitleri,Menülerin sınıflandırılması,Menü planlamayı etkileyen etmenler,Menü tipleri,Menü örnekleri,Menü planlama ilkeleri,Menü planlama adımları,Menü denetimi,Menü değerlendirilmesi,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Sunumlar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Menü planlama ilke ve yöntemlerini açıklar.10, 16, 2, 9A, D
2. Farklı yaş gruplarına ve risk gruplarına yönelik menü planlar.10, 16, 2, 9A, D
3. Menü yönetim ve denetimi uygular.10, 16, 2, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Menü TanımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Menü tanımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Menü çeşitleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Menülerin sınıflandırılmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Menü planlamayı etkileyen etmenlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Menü tipleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Menü örnekleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Menü planlama ilkeleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Menü planlama adımlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Menü denetimiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Menü değerlendirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çeşitli gruplara yönelik menüler planlamaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Çeşitli gruplara yönelik menüler planlamaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14SunumlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15DeğerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Fundamentals of Menu Planing. McVety P., Ware B.J., Ware C. L. John Wiley and Sons, Canada, 2009. 2. Study Guide to Accompany Management By Menu. Kotschevar L., Wıthrow D. Fourth edition. John Wiley and Sons, Canada, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34