Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal Zekiye ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal Zekiye ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri; enteral - parenteral beslenme ilkeleri, hastalıklarda uygulanması, kullanılan ürünler, bileşimleri ve beslenme durumunun değerlendirilmesi hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi I,Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi II,Enteral beslenme tanımı, tarihçe,Enteral beslenme endikasyonları,Enteral beslenme yolları,Enteral beslenme kontraendikasyonları,Enteral beslenme ürünleri ve özellikleri,Enteral beslenme ürün seçimi,Parenteral beslenme tanımı, tarihçe,Parenteral beslenme endikasyonları,Parenteral beslenme yolları,Parenteral beslenme kontraendikasyonları,Parenteral beslenme ürünleri ve özellikleri,Parenteral beslenme ürün seçimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hastanın beslenme durumunu değerlendirir.10, 16, 9A
2. Enteral ve parenteral beslenme yöntemlerini açıklar.10, 16, 9A
3. Enteral ve parenteral beslenme ürünlerini belirler.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Enteral beslenme tanımı, tarihçeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Enteral beslenme endikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Enteral beslenme yollarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Enteral beslenme kontraendikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Enteral beslenme ürünleri ve özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Enteral beslenme ürün seçimiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Parenteral beslenme tanımı, tarihçeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Parenteral beslenme endikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Parenteral beslenme yollarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Parenteral beslenme kontraendikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Parenteral beslenme ürünleri ve özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Parenteral beslenme ürün seçimiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları
1. Nutrisyonda Güncel Konular. Erdem NZ., Gümüşel S. Ata Ofset Matbaacılık, Ankara, 2011. 2. Klinik nutrisyon: temel kavramlar. Simon P. Allison - Peter Fürst - Remy Meier - Marek Pertkiewicz - Peter Soeters. Çeviri: Korfalı G.,2006. 3. Nütrisyon ve gastrointestinal hastalık. Mark H. DeLegge. Çeviri Editörü: Koray Topgül, Zafer Malazgirt . Nobel tıp kitabevi, İstanbul, 2011. 4. Dietitian's Handbook of Enteral and Parenteral Nutrition. Skipper A., Jones & Bartlett Publishers, 3rd edition, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31545
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3515
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)201
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(201/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal Zekiye ERDEM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal Zekiye ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri; enteral - parenteral beslenme ilkeleri, hastalıklarda uygulanması, kullanılan ürünler, bileşimleri ve beslenme durumunun değerlendirilmesi hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi I,Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi II,Enteral beslenme tanımı, tarihçe,Enteral beslenme endikasyonları,Enteral beslenme yolları,Enteral beslenme kontraendikasyonları,Enteral beslenme ürünleri ve özellikleri,Enteral beslenme ürün seçimi,Parenteral beslenme tanımı, tarihçe,Parenteral beslenme endikasyonları,Parenteral beslenme yolları,Parenteral beslenme kontraendikasyonları,Parenteral beslenme ürünleri ve özellikleri,Parenteral beslenme ürün seçimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hastanın beslenme durumunu değerlendirir.10, 16, 9A
2. Enteral ve parenteral beslenme yöntemlerini açıklar.10, 16, 9A
3. Enteral ve parenteral beslenme ürünlerini belirler.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Enteral beslenme tanımı, tarihçeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Enteral beslenme endikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Enteral beslenme yollarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Enteral beslenme kontraendikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Enteral beslenme ürünleri ve özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Enteral beslenme ürün seçimiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Parenteral beslenme tanımı, tarihçeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Parenteral beslenme endikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Parenteral beslenme yollarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Parenteral beslenme kontraendikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Parenteral beslenme ürünleri ve özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Parenteral beslenme ürün seçimiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları
1. Nutrisyonda Güncel Konular. Erdem NZ., Gümüşel S. Ata Ofset Matbaacılık, Ankara, 2011. 2. Klinik nutrisyon: temel kavramlar. Simon P. Allison - Peter Fürst - Remy Meier - Marek Pertkiewicz - Peter Soeters. Çeviri: Korfalı G.,2006. 3. Nütrisyon ve gastrointestinal hastalık. Mark H. DeLegge. Çeviri Editörü: Koray Topgül, Zafer Malazgirt . Nobel tıp kitabevi, İstanbul, 2011. 4. Dietitian's Handbook of Enteral and Parenteral Nutrition. Skipper A., Jones & Bartlett Publishers, 3rd edition, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34