Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK OBEZİTESİ ÖNLENMESİ VE TEDAVİSİ-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri çocukluk obezitesi, Türkiye ve dünyadaki durumu/sıklığı, risk faktörleri, önlenmesi ve tedavisi konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklarda obezitenin tanımlanması, sınıflanması,Türkiye’de ve dünyada çocukluk obezitesi,Çocukluk obezitesinin risk faktörleri I,Çocukluk obezitesinin risk faktörleri II,Çocukluk obezitesinin risk faktörleri III,Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan fizyolojik sorunlar I,Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan fizyolojik sorunlar II,Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan psikolojik sorunlar,Çocukluk obezitesinin önlenmesi ve tedavisi,Aileye dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlar,Okula dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlar,Topluma dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlar,Davranış tedavisi,Menü planlama, genel değerlendirme ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocukluk obezitesini saptar.10, 16, 9A
2. Çocukluk obezitesinin Türkiye’de ve dünyadaki durumunu analiz eder.10, 16, 9A
3. Çocukluk obezitesini oluşturan risk faktörlerini belirler.10, 16, 9A
4. Çocukluk obezitesinin önlenmesi ve tedavisi için gerekenleri analiz eder.10, 16, 9A
5. Obez çocukların beslenme tedavisinde aktif rol alır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda obezitenin tanımlanması, sınıflanmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Türkiye’de ve dünyada çocukluk obezitesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Çocukluk obezitesinin risk faktörleri IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocukluk obezitesinin risk faktörleri IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocukluk obezitesinin risk faktörleri IIIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan fizyolojik sorunlar IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan fizyolojik sorunlar IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan psikolojik sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Çocukluk obezitesinin önlenmesi ve tedavisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Aileye dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Okula dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Topluma dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Davranış tedavisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Menü planlama, genel değerlendirme ve tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Obesity in Childhood and Adolescence. Eds:Kiess W, Marcus C, Wabitsch M. KARGER, 2004. 2. American Academy of Pediatrics. A Parent’s Guide to Childhood Obesity, 2006. 3. Garipağaoğlu M Çocuklarda şişmanlığın tedavisi ve önlenmesi. Çocuk Dergisi. 7:158–165, 2007. 4. Pediatric and Adolescent Obesity Treatment. Eds: O’Donohue W, Moore BA, Scott BJ. Routledge Taylor and Francis Group. 2008 5. Management of Childhood Obesity. Eds: Poskitt E, Edmunds L. Cambridge University Press. 2008. 6. Pediatri I-II Eds:Neyzi O. Ertuğrul T. 3.baskı-2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31545
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3515
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)201
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(201/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK OBEZİTESİ ÖNLENMESİ VE TEDAVİSİ-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri çocukluk obezitesi, Türkiye ve dünyadaki durumu/sıklığı, risk faktörleri, önlenmesi ve tedavisi konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklarda obezitenin tanımlanması, sınıflanması,Türkiye’de ve dünyada çocukluk obezitesi,Çocukluk obezitesinin risk faktörleri I,Çocukluk obezitesinin risk faktörleri II,Çocukluk obezitesinin risk faktörleri III,Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan fizyolojik sorunlar I,Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan fizyolojik sorunlar II,Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan psikolojik sorunlar,Çocukluk obezitesinin önlenmesi ve tedavisi,Aileye dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlar,Okula dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlar,Topluma dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlar,Davranış tedavisi,Menü planlama, genel değerlendirme ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocukluk obezitesini saptar.10, 16, 9A
2. Çocukluk obezitesinin Türkiye’de ve dünyadaki durumunu analiz eder.10, 16, 9A
3. Çocukluk obezitesini oluşturan risk faktörlerini belirler.10, 16, 9A
4. Çocukluk obezitesinin önlenmesi ve tedavisi için gerekenleri analiz eder.10, 16, 9A
5. Obez çocukların beslenme tedavisinde aktif rol alır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda obezitenin tanımlanması, sınıflanmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Türkiye’de ve dünyada çocukluk obezitesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Çocukluk obezitesinin risk faktörleri IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocukluk obezitesinin risk faktörleri IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocukluk obezitesinin risk faktörleri IIIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan fizyolojik sorunlar IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan fizyolojik sorunlar IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocukluk obezitesiyle birlikte yaşanan psikolojik sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Çocukluk obezitesinin önlenmesi ve tedavisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Aileye dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Okula dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Topluma dayalı beslenme, fiziksel aktivite ve diğer yaklaşımlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Davranış tedavisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Menü planlama, genel değerlendirme ve tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Obesity in Childhood and Adolescence. Eds:Kiess W, Marcus C, Wabitsch M. KARGER, 2004. 2. American Academy of Pediatrics. A Parent’s Guide to Childhood Obesity, 2006. 3. Garipağaoğlu M Çocuklarda şişmanlığın tedavisi ve önlenmesi. Çocuk Dergisi. 7:158–165, 2007. 4. Pediatric and Adolescent Obesity Treatment. Eds: O’Donohue W, Moore BA, Scott BJ. Routledge Taylor and Francis Group. 2008 5. Management of Childhood Obesity. Eds: Poskitt E, Edmunds L. Cambridge University Press. 2008. 6. Pediatri I-II Eds:Neyzi O. Ertuğrul T. 3.baskı-2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34