Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DOLAŞIM SİSTEMİ ANATOMİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dolaşım sistemine ait yapıların morfoloji ve fonksiyonlarını tanımlamak, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi , Kalbin anatomisi,Kalbin fizyolojisi,Küçük dolaşım,Büyük dolaşım,Baş ve boyun bölgesinin arterleri,Baş ve boyun bölgesinin venleri,Gövde ve iç organların arterleri,Gövde ve iç organların venleri,Ekstremitelerin arterleri ve venleri,Lenfatik dolaşım,Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Damar çeşitlerini ve yapısal farklılıklarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
1. Dolaşım sisteminin makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrayacaktır. | 10, 16, 9 | A, D |
1.2. Arter ve venleri sıralar. | 10, 16, 9 | A, D |
2. Kalbin anatomisi ve fizyolojisini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, D |
2.1. Kalbin anatomisini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
2.2. Büyük ve küçük dolaşımı tanımlar | 10, 16, 9 | A, D |
3. Dolaşım sistemine ait yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, D |
4. Patolojilerinin klinik özellerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi | |
2 | Kalbin anatomisi | |
3 | Kalbin fizyolojisi | |
4 | Küçük dolaşım | |
5 | Büyük dolaşım | |
6 | Baş ve boyun bölgesinin arterleri | |
7 | Baş ve boyun bölgesinin venleri | |
8 | Gövde ve iç organların arterleri | |
9 | Gövde ve iç organların venleri | |
10 | Ekstremitelerin arterleri ve venleri | |
11 | Lenfatik dolaşım | |
12 | Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler |
Kaynak |
Tıbbi Fizyoloji Guyton&Hall Gray’sAnatomy, Susan Standring et. al Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. Atlas of Human Anatomy, FH Netter |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | ||||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 47 | 47 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(164/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DOLAŞIM SİSTEMİ ANATOMİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dolaşım sistemine ait yapıların morfoloji ve fonksiyonlarını tanımlamak, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi , Kalbin anatomisi,Kalbin fizyolojisi,Küçük dolaşım,Büyük dolaşım,Baş ve boyun bölgesinin arterleri,Baş ve boyun bölgesinin venleri,Gövde ve iç organların arterleri,Gövde ve iç organların venleri,Ekstremitelerin arterleri ve venleri,Lenfatik dolaşım,Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Damar çeşitlerini ve yapısal farklılıklarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
1. Dolaşım sisteminin makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrayacaktır. | 10, 16, 9 | A, D |
1.2. Arter ve venleri sıralar. | 10, 16, 9 | A, D |
2. Kalbin anatomisi ve fizyolojisini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, D |
2.1. Kalbin anatomisini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D |
2.2. Büyük ve küçük dolaşımı tanımlar | 10, 16, 9 | A, D |
3. Dolaşım sistemine ait yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, D |
4. Patolojilerinin klinik özellerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi | |
2 | Kalbin anatomisi | |
3 | Kalbin fizyolojisi | |
4 | Küçük dolaşım | |
5 | Büyük dolaşım | |
6 | Baş ve boyun bölgesinin arterleri | |
7 | Baş ve boyun bölgesinin venleri | |
8 | Gövde ve iç organların arterleri | |
9 | Gövde ve iç organların venleri | |
10 | Ekstremitelerin arterleri ve venleri | |
11 | Lenfatik dolaşım | |
12 | Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler |
Kaynak |
Tıbbi Fizyoloji Guyton&Hall Gray’sAnatomy, Susan Standring et. al Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. Atlas of Human Anatomy, FH Netter |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | ||||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |