Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DOLAŞIM SİSTEMİ ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDolaşım sistemine ait yapıların morfoloji ve fonksiyonlarını tanımlamak, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi
, Kalbin anatomisi,Kalbin fizyolojisi,Küçük dolaşım,Büyük dolaşım,Baş ve boyun bölgesinin arterleri,Baş ve boyun bölgesinin venleri,Gövde ve iç organların arterleri,Gövde ve iç organların venleri,Ekstremitelerin arterleri ve venleri,Lenfatik dolaşım,Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Damar çeşitlerini ve yapısal farklılıklarını tanımlar. 10, 16, 9A, D
1. Dolaşım sisteminin makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrayacaktır. 10, 16, 9A, D
1.2. Arter ve venleri sıralar. 10, 16, 9A, D
2. Kalbin anatomisi ve fizyolojisini tanımlayabilecektir. 10, 16, 9A, D
2.1. Kalbin anatomisini tanımlar. 10, 16, 9A, D
2.2. Büyük ve küçük dolaşımı tanımlar 10, 16, 9A, D
3. Dolaşım sistemine ait yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlayabilecektir. 10, 16, 9A, D
4. Patolojilerinin klinik özellerini açıklayabilecektir.10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi
2 Kalbin anatomisi
3Kalbin fizyolojisi
4Küçük dolaşım
5Büyük dolaşım
6Baş ve boyun bölgesinin arterleri
7Baş ve boyun bölgesinin venleri
8Gövde ve iç organların arterleri
9Gövde ve iç organların venleri
10Ekstremitelerin arterleri ve venleri
11Lenfatik dolaşım
12Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler
Kaynak
Tıbbi Fizyoloji Guyton&Hall Gray’sAnatomy, Susan Standring et. al Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. Atlas of Human Anatomy, FH Netter

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
X
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
X
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
X
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
X
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
X
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
X
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı14747
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)164
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(164/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DOLAŞIM SİSTEMİ ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDolaşım sistemine ait yapıların morfoloji ve fonksiyonlarını tanımlamak, bu yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi
, Kalbin anatomisi,Kalbin fizyolojisi,Küçük dolaşım,Büyük dolaşım,Baş ve boyun bölgesinin arterleri,Baş ve boyun bölgesinin venleri,Gövde ve iç organların arterleri,Gövde ve iç organların venleri,Ekstremitelerin arterleri ve venleri,Lenfatik dolaşım,Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Damar çeşitlerini ve yapısal farklılıklarını tanımlar. 10, 16, 9A, D
1. Dolaşım sisteminin makro ve mikro anatomisi ve özelliklerini kavrayacaktır. 10, 16, 9A, D
1.2. Arter ve venleri sıralar. 10, 16, 9A, D
2. Kalbin anatomisi ve fizyolojisini tanımlayabilecektir. 10, 16, 9A, D
2.1. Kalbin anatomisini tanımlar. 10, 16, 9A, D
2.2. Büyük ve küçük dolaşımı tanımlar 10, 16, 9A, D
3. Dolaşım sistemine ait yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri tanımlayabilecektir. 10, 16, 9A, D
4. Patolojilerinin klinik özellerini açıklayabilecektir.10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Damarlar hakkında genel bilgi, sınıflandırılması ve histolojisi
2 Kalbin anatomisi
3Kalbin fizyolojisi
4Küçük dolaşım
5Büyük dolaşım
6Baş ve boyun bölgesinin arterleri
7Baş ve boyun bölgesinin venleri
8Gövde ve iç organların arterleri
9Gövde ve iç organların venleri
10Ekstremitelerin arterleri ve venleri
11Lenfatik dolaşım
12Kardiyovasküler sisteme ait patolojiler
Kaynak
Tıbbi Fizyoloji Guyton&Hall Gray’sAnatomy, Susan Standring et. al Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. Atlas of Human Anatomy, FH Netter

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
X
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
X
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
X
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
X
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
X
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
X
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:33