Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOVASKÜLER SİSTEM VE SOLUNUM SİSTEMİ ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+237
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKalbin anatomisi ve kardiyovasküler sistemin temel çalışma prensibini değerlendirmek, vücuttaki büyük damarların dağılımını tanımlamak, solunum sistemini oluşturan organların anatomisini saymak ve kardiyovasküler sistem hastalıklarının yapısal bozukluklarını açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Thorax duvarı anatomisi,Glandula mammaria,Kalp ve pericardium I,Kalp ve pericardium II,Kalp ve pericardium III,Fetal dolaşım,Baş, boyun arterleri,Thorax, abdomen arterleri,Üst ve alt ekstremite damarları,Burun,Paranasal sinüsler,Larynx,Trachea, pleura ve akciğerler, Mediastinum ve diaphragma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kalp anatomisini üç boyutlu olarak açıklayabilecektir.11, 13, 9A, D
11, 13, 9A, D
1.1. Kalbin lokalizasyonunu ve komşuluklarını sıralar11, 13, 9A, D
1.2. Kalbin ileti sistemini ve beslenmesini tanımlar11, 13, 9A, D
1.3. Kalbe giren ve çıkan damarların yerlerini ve seyrini anlatır11, 13, 9A, D
2. Solunum sisteminin seyrini ayrıntılarıyla tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
2.1. Paranasal sinüslerin yerlerini, beslenmesini ve inervasyonlarını bilir11, 13, 9A, D
2.2. Larynx kaslarının inervasyon ve fonksiyonlarını açıklar11, 13, 9A, D
2.3. Trakea ve akciğerlerin komşuluklarını, beslenmesini ve lenf yollarını anlatır.11, 13, 9A, D
2.4. Temel akciğer hastalıklarını ve mekanizmalarını bilir11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Thorax duvarı anatomisiOzan Anatomi S.45-47
2Glandula mammariaSobotta Anatomi Konu Anlatımı S. 80-83
3Kalp ve pericardium IOzan Anatomi S.179-246
4Kalp ve pericardium IIOzan Anatomi S.179-246
5Kalp ve pericardium IIIOzan Anatomi S.179-246
6Fetal dolaşımOzan Anatomi S.194-195
7Baş, boyun arterleriOzan Anatomi S.202-210
8Thorax, abdomen arterleriOzan Anatomi S.215-221
9Üst ve alt ekstremite damarlarıOzan Anatomi S.210-214,222-244
10BurunOzan Anatomi S.51-52
11Paranasal sinüsler Ozan Anatomi S.162-163
12Larynx Ozan Anatomi S.163-168
13Trachea, pleura ve akciğerler Ozan Anatomi S.168-176
14 Mediastinum ve diaphragma Ozan Anatomi S.176-177
Kaynak
Ders Notu Öğrenciye verilir
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
X
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
X
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15151
Genel Sınav ve Hazırlığı16161
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)196
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOVASKÜLER SİSTEM VE SOLUNUM SİSTEMİ ANATOMİSİ-Bahar Dönemi2+237
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKalbin anatomisi ve kardiyovasküler sistemin temel çalışma prensibini değerlendirmek, vücuttaki büyük damarların dağılımını tanımlamak, solunum sistemini oluşturan organların anatomisini saymak ve kardiyovasküler sistem hastalıklarının yapısal bozukluklarını açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Thorax duvarı anatomisi,Glandula mammaria,Kalp ve pericardium I,Kalp ve pericardium II,Kalp ve pericardium III,Fetal dolaşım,Baş, boyun arterleri,Thorax, abdomen arterleri,Üst ve alt ekstremite damarları,Burun,Paranasal sinüsler,Larynx,Trachea, pleura ve akciğerler, Mediastinum ve diaphragma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kalp anatomisini üç boyutlu olarak açıklayabilecektir.11, 13, 9A, D
11, 13, 9A, D
1.1. Kalbin lokalizasyonunu ve komşuluklarını sıralar11, 13, 9A, D
1.2. Kalbin ileti sistemini ve beslenmesini tanımlar11, 13, 9A, D
1.3. Kalbe giren ve çıkan damarların yerlerini ve seyrini anlatır11, 13, 9A, D
2. Solunum sisteminin seyrini ayrıntılarıyla tanımlayabilecektir11, 13, 9A, D
2.1. Paranasal sinüslerin yerlerini, beslenmesini ve inervasyonlarını bilir11, 13, 9A, D
2.2. Larynx kaslarının inervasyon ve fonksiyonlarını açıklar11, 13, 9A, D
2.3. Trakea ve akciğerlerin komşuluklarını, beslenmesini ve lenf yollarını anlatır.11, 13, 9A, D
2.4. Temel akciğer hastalıklarını ve mekanizmalarını bilir11, 13, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Thorax duvarı anatomisiOzan Anatomi S.45-47
2Glandula mammariaSobotta Anatomi Konu Anlatımı S. 80-83
3Kalp ve pericardium IOzan Anatomi S.179-246
4Kalp ve pericardium IIOzan Anatomi S.179-246
5Kalp ve pericardium IIIOzan Anatomi S.179-246
6Fetal dolaşımOzan Anatomi S.194-195
7Baş, boyun arterleriOzan Anatomi S.202-210
8Thorax, abdomen arterleriOzan Anatomi S.215-221
9Üst ve alt ekstremite damarlarıOzan Anatomi S.210-214,222-244
10BurunOzan Anatomi S.51-52
11Paranasal sinüsler Ozan Anatomi S.162-163
12Larynx Ozan Anatomi S.163-168
13Trachea, pleura ve akciğerler Ozan Anatomi S.168-176
14 Mediastinum ve diaphragma Ozan Anatomi S.176-177
Kaynak
Ders Notu Öğrenciye verilir
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
X
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
X
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:33