Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF SİNİRBİLİMDE SEÇME KONULAR-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere kognitif sinirbilim alanındaki belirli konuları derinlemesine anlama ve inceleme fırsatı sunmaktır. Kognitif sinirbilim, zihinsel süreçleri, öğrenmeyi, belleği, dilin işleyişini ve diğer bilişsel yetenekleri anlamaya odaklanan bir disiplindir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Temel Kavramlar,Bellek ve Öğrenme,Algı ve Dikkat-1,Algı ve Dikkat-2,Dil ve Beyin-1,Dil ve Beyin-2,Duygusal Sinirbilim,Karar Verme ve Problem Çözme,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-3,Öğrenci Sunumları-4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kognitif sinirbilimin temel kavramlarını ve teorilerini bilir ve anlar.10, 16, 9A, E, F
Beyin ve zihin arasındaki temel ilişkileri kavrar.10, 16, 9A, E, F
Farklı bellek türleri ve süreçleri hakkında bilgi sahibidir.10, 16, 9A, E, F
Algı süreçlerini ve modellerini kavrar.10, 16, 9A, E, F
Problem çözme becerileri ve nörolojik temelleri hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 9A, E, F
Mevcut teorileri, bulguları ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.10, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Temel KavramlarCognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
2Bellek ve ÖğrenmeCognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
3Algı ve Dikkat-1Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
4Algı ve Dikkat-2Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
5Dil ve Beyin-1Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
6Dil ve Beyin-2Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
7Duygusal SinirbilimCognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
8Karar Verme ve Problem ÇözmeCognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
9Öğrenci Sunumları-1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
10Öğrenci Sunumları-1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
11Öğrenci Sunumları-3https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
12Öğrenci Sunumları-4https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF SİNİRBİLİMDE SEÇME KONULAR-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere kognitif sinirbilim alanındaki belirli konuları derinlemesine anlama ve inceleme fırsatı sunmaktır. Kognitif sinirbilim, zihinsel süreçleri, öğrenmeyi, belleği, dilin işleyişini ve diğer bilişsel yetenekleri anlamaya odaklanan bir disiplindir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Temel Kavramlar,Bellek ve Öğrenme,Algı ve Dikkat-1,Algı ve Dikkat-2,Dil ve Beyin-1,Dil ve Beyin-2,Duygusal Sinirbilim,Karar Verme ve Problem Çözme,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-1,Öğrenci Sunumları-3,Öğrenci Sunumları-4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kognitif sinirbilimin temel kavramlarını ve teorilerini bilir ve anlar.10, 16, 9A, E, F
Beyin ve zihin arasındaki temel ilişkileri kavrar.10, 16, 9A, E, F
Farklı bellek türleri ve süreçleri hakkında bilgi sahibidir.10, 16, 9A, E, F
Algı süreçlerini ve modellerini kavrar.10, 16, 9A, E, F
Problem çözme becerileri ve nörolojik temelleri hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 9A, E, F
Mevcut teorileri, bulguları ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.10, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Temel KavramlarCognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
2Bellek ve ÖğrenmeCognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
3Algı ve Dikkat-1Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
4Algı ve Dikkat-2Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
5Dil ve Beyin-1Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
6Dil ve Beyin-2Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
7Duygusal SinirbilimCognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
8Karar Verme ve Problem ÇözmeCognitive Neuroscience: The Biology of the Mind" by Michael Gazzaniga, Richard B. Ivry, and George R. Mangun
9Öğrenci Sunumları-1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
10Öğrenci Sunumları-1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
11Öğrenci Sunumları-3https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
12Öğrenci Sunumları-4https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34