Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL MORFOLOJİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır.11, 13, 5, 9A, D
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar11, 13, 5, 9A, D
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sistemi anatomisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
2Merkezi sinir sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84
3 Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
4Solunum sistemi anatomisiOzan Anatomi S.219-250
5Solunum sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282
6Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103
7Sindirim sistemi anatomisiOzan Anatomi S.349-420
8Sindirim sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382
9Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247
10Kardiyovasküler sistem anatomisiOzan Anatomi S.251-348
11 Kardiyovasküler sistem fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216
12Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233
13Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisiOzan Anatomi S.421-458
14Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263
Kaynak
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı17272
Genel Sınav ve Hazırlığı19292
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL MORFOLOJİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Doç.Dr. Şule AYLA, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır.11, 13, 5, 9A, D
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar11, 13, 5, 9A, D
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sistemi anatomisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
2Merkezi sinir sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84
3 Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
4Solunum sistemi anatomisiOzan Anatomi S.219-250
5Solunum sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282
6Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103
7Sindirim sistemi anatomisiOzan Anatomi S.349-420
8Sindirim sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382
9Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247
10Kardiyovasküler sistem anatomisiOzan Anatomi S.251-348
11 Kardiyovasküler sistem fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216
12Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233
13Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisiOzan Anatomi S.421-458
14Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263
Kaynak
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34