Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ KOGNİTİF ELEKTROFİZYOLOJİ-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; EEG Sinyal Analizi Genel Giriş,Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları,Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi,Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi,Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi,Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection),Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması,Ara Sınav,Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması,Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması,Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması,Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average),Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi,Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması,İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1EEG Sinyal Analizi Genel Giriş
2Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları
3Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi
4Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi
5Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi
6Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection)
7Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması
8Ara Sınav
9Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması
10Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması
11Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması
12Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average)
13Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi
14Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması
15İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi
16Genel Sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5840
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ KOGNİTİF ELEKTROFİZYOLOJİ-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; EEG Sinyal Analizi Genel Giriş,Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları,Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi,Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi,Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi,Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection),Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması,Ara Sınav,Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması,Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması,Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması,Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average),Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi,Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması,İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1EEG Sinyal Analizi Genel Giriş
2Sponton EEG- Olaya İlişkin Potansiyel- Olaya İlişkin Osilasyon Farklılıkları
3Öğrencilerin Gruplara Ayrılması ve Her Grubun Uygulamak İstediği Kognitif Paradigmayı Karar Vermesi
4Her Grubun Kendi İçerisinde Uygulanacak Metodu Belirlemesi ve Bu Uyaran Paradigmasını Matlab veya Eprime İle Kullanır Vaziyete Getirmesi
5Uygulamada EEG çekimlerini başlaması, EEG çekim genel prensiplerinin öğretilmesi
6Elde edilen EEG çekimlerinin gürültüden temizlenmesi(Artefact rejection)
7Olaya ilişkin EEG verilerinde dijital filtrelerin uygulanması
8Ara Sınav
9Olaya İlişkin EG verilerinde güç spektrumun uygulanması
10Olaya ilşkin EEG verilerinde faz kilitlenmesi analizinin uygulanması
11Olaya ilişkin EEG verilerinde koherans analizinin uygulanması
12Tüm yapılan analizlerin genel ortalamalarının alınması (Grand Average)
13Denemelere katılan her bir kişi ve elektrot için elde edilen analizlerde sayısal değerlerin elde edilmesi
14Elde edilen sayısal değerlerin SPSS prograsmında ANOVA istatistik analizlerinin yapılması
15İstatistiksel analiz sonucu çıkan sonuçların yorumlanması, literatür eşliğinde tartışılması.Uygun görülen verielerin bilimsel yayına yönlendirmesi
16Genel Sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34