Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOĞUN BAKIM SERVİSİNDE KLİNİK ECZACILIK-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Cem ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYoğun bakım servisinde hastaların tedavilerinin yönetilmesinde klinik eczacının rolünün değerlendirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Yoğun bakım servisinde hasta takibi,Yoğun bakım servisinde beslenme,Yoğun bakım servisinde lokal anestezikler,Yoğun bakım servisinde intravenöz anestezikler,Yoğun bakım servisinde nöromuskuler blokerler,Yoğun bakım servisinde dahidratasyon tedavisi,Yoğun bakım servisinde oksijen tedavisi,Yoğun bakım servisinde deliryum tedavisi,Yoğun bakım servisinde merkezi sinir sistemini etkileyen ilaçlar,Yoğun bakım servisinde ilaç etkileşimleri ,Yoğun bakım servisinde vaka tartışması I,Yoğun bakım servisinde vaka tartışması II,Yoğun bakım servisinde vaka tartışması III,Yoğun bakım servisinde vaka tartışması IV; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yoğun bakım servisinde hasta takibi gerçekleştirir.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
2. Yoğun bakım servisinde beslenme yönetimini tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
3. Yoğun bakım servisinde lokal anesteziklerin kullanımını tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
4. Yoğun bakım servisinde intravenöz anesteziklerin kullanımını tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
5. Yoğun bakım servisinde nöromuskuler blokerlerin kullanımını tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
6. Yoğun bakım servisinde dehidratasyon tedavisi yönetimini analiz eder.11, 12, 14, 2, 4A, E
7. Yoğun bakım servisinde oksijen tedavisi gereksinimlerini analiz eder.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
8. Yoğun bakım servisinde deliryum tedavisi yönetimini tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
9. Yoğun bakım servisinde merkezi sinir sistemini etkileyen ilaçların kullanımını tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
10. Yoğun bakım servisinde ilaç etkileşimlerini analiz eder.11, 12, 14, 18, 2, 3, 4A, E
11. Yoğun bakım servisinde gerçek vakaların yönetimini analiz eder.11, 12, 14, 2, 3A, E
12. Yoğun bakım servisinde vakanın tanısını ve tedavi stratejisini tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
13. Yoğun bakım servisinde hastaların takibini ve tedavi süreçlerinin yönetimini tartışır. 11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
14. Yoğun bakım servisinde ilaç tedavilerinin etkilerini izler ve analiz eder.14, 2, 3, 4A, E
15. Yoğun bakım servisinde hasta güvenliği ve bakım kalitesine ilişkin önemli konuları analiz eder ve tartışır. 11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yoğun bakım servisinde hasta takibi1, 2, 3
2Yoğun bakım servisinde beslenme1, 2, 3
3Yoğun bakım servisinde lokal anestezikler1, 2, 3
4Yoğun bakım servisinde intravenöz anestezikler1, 2, 3
5Yoğun bakım servisinde nöromuskuler blokerler1, 2, 3
6Yoğun bakım servisinde dahidratasyon tedavisi1, 2, 3
7Yoğun bakım servisinde oksijen tedavisi1, 2, 3
8Yoğun bakım servisinde deliryum tedavisi1, 2, 3
9Yoğun bakım servisinde merkezi sinir sistemini etkileyen ilaçlar1, 2, 3
10Yoğun bakım servisinde ilaç etkileşimleri 1, 2, 3
11Yoğun bakım servisinde vaka tartışması I1, 2, 3
12Yoğun bakım servisinde vaka tartışması II1, 2, 3
13Yoğun bakım servisinde vaka tartışması III1, 2, 3
14Yoğun bakım servisinde vaka tartışması IV1, 2, 3
Kaynak
1. Ders notları 2. E-Kitap: Wells BG (2015) Pharmacotherapy handbook (9th ed), McGraw-Hill 3. bilimsel yayın veri tabanları (www.pubmed.com)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14798
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7535
Genel Sınav ve Hazırlığı7535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)350
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(350/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOĞUN BAKIM SERVİSİNDE KLİNİK ECZACILIK-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Cem ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYoğun bakım servisinde hastaların tedavilerinin yönetilmesinde klinik eczacının rolünün değerlendirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Yoğun bakım servisinde hasta takibi,Yoğun bakım servisinde beslenme,Yoğun bakım servisinde lokal anestezikler,Yoğun bakım servisinde intravenöz anestezikler,Yoğun bakım servisinde nöromuskuler blokerler,Yoğun bakım servisinde dahidratasyon tedavisi,Yoğun bakım servisinde oksijen tedavisi,Yoğun bakım servisinde deliryum tedavisi,Yoğun bakım servisinde merkezi sinir sistemini etkileyen ilaçlar,Yoğun bakım servisinde ilaç etkileşimleri ,Yoğun bakım servisinde vaka tartışması I,Yoğun bakım servisinde vaka tartışması II,Yoğun bakım servisinde vaka tartışması III,Yoğun bakım servisinde vaka tartışması IV; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yoğun bakım servisinde hasta takibi gerçekleştirir.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
2. Yoğun bakım servisinde beslenme yönetimini tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
3. Yoğun bakım servisinde lokal anesteziklerin kullanımını tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
4. Yoğun bakım servisinde intravenöz anesteziklerin kullanımını tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
5. Yoğun bakım servisinde nöromuskuler blokerlerin kullanımını tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
6. Yoğun bakım servisinde dehidratasyon tedavisi yönetimini analiz eder.11, 12, 14, 2, 4A, E
7. Yoğun bakım servisinde oksijen tedavisi gereksinimlerini analiz eder.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
8. Yoğun bakım servisinde deliryum tedavisi yönetimini tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
9. Yoğun bakım servisinde merkezi sinir sistemini etkileyen ilaçların kullanımını tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
10. Yoğun bakım servisinde ilaç etkileşimlerini analiz eder.11, 12, 14, 18, 2, 3, 4A, E
11. Yoğun bakım servisinde gerçek vakaların yönetimini analiz eder.11, 12, 14, 2, 3A, E
12. Yoğun bakım servisinde vakanın tanısını ve tedavi stratejisini tartışır.11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
13. Yoğun bakım servisinde hastaların takibini ve tedavi süreçlerinin yönetimini tartışır. 11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
14. Yoğun bakım servisinde ilaç tedavilerinin etkilerini izler ve analiz eder.14, 2, 3, 4A, E
15. Yoğun bakım servisinde hasta güvenliği ve bakım kalitesine ilişkin önemli konuları analiz eder ve tartışır. 11, 12, 14, 2, 3, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yoğun bakım servisinde hasta takibi1, 2, 3
2Yoğun bakım servisinde beslenme1, 2, 3
3Yoğun bakım servisinde lokal anestezikler1, 2, 3
4Yoğun bakım servisinde intravenöz anestezikler1, 2, 3
5Yoğun bakım servisinde nöromuskuler blokerler1, 2, 3
6Yoğun bakım servisinde dahidratasyon tedavisi1, 2, 3
7Yoğun bakım servisinde oksijen tedavisi1, 2, 3
8Yoğun bakım servisinde deliryum tedavisi1, 2, 3
9Yoğun bakım servisinde merkezi sinir sistemini etkileyen ilaçlar1, 2, 3
10Yoğun bakım servisinde ilaç etkileşimleri 1, 2, 3
11Yoğun bakım servisinde vaka tartışması I1, 2, 3
12Yoğun bakım servisinde vaka tartışması II1, 2, 3
13Yoğun bakım servisinde vaka tartışması III1, 2, 3
14Yoğun bakım servisinde vaka tartışması IV1, 2, 3
Kaynak
1. Ders notları 2. E-Kitap: Wells BG (2015) Pharmacotherapy handbook (9th ed), McGraw-Hill 3. bilimsel yayın veri tabanları (www.pubmed.com)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:07