Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MACİT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel çalışma türlerini tanımak, bu türler arasındaki farkları ayırt etmek, cevabı aranan soruya uygun çalışma türünü belirlemek ve çalışma sürecinde uyulması gereken kurallara vakıf olmak
Dersin İçeriğiBu ders; Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kuralları,Klinik Araştırma Tasarımları/Protokolleri,Tanımlayıcı Kesitsel Çalışmalar,Vaka raporu/serisi ve Vaka kontrol çalışmaları,Kohort çalışmaları,Gözlemsel retrospektif ve prospektif çalışmalar,Randomize ve non-randomize girişimsel çalışmalar,Farmakoekonomi çalışmaları,Geleneksel ve Sistemik Derlemeler,Meta-Analizler,Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi süreci,İyi Klinik Uygulamalar Kılavuzu,Anket güvenirlik, geçerlilik, validasyon ve okunurluk çalışmaları,Örnek akademik yayın incelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kurallarını bilir14, 2, 9E, F, H
2. Çalışma türleri arasındaki farkları bilir14, 2, 9E, F, H
3. Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi sürecini tanır 14, 2, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kuralları4
2Klinik Araştırma Tasarımları/Protokolleri1, 2
3Tanımlayıcı Kesitsel Çalışmalar1, 2
4Vaka raporu/serisi ve Vaka kontrol çalışmaları1, 2
5Kohort çalışmaları1, 2
6Gözlemsel retrospektif ve prospektif çalışmalar1, 2
7Randomize ve non-randomize girişimsel çalışmalar1, 2
8Farmakoekonomi çalışmaları1, 2
9Geleneksel ve Sistemik Derlemeler1, 2
10Meta-Analizler1, 2
11Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi süreci4
12İyi Klinik Uygulamalar Kılavuzu3
13Anket güvenirlik, geçerlilik, validasyon ve okunurluk çalışmaları1, 2
14Örnek akademik yayın incelemeleri1, 2
Kaynak
1. www.pubmed.com 2. www.sciencedirect.com 3. İyi klinik uygulamalar kılavuzu 4. Özkaya, Özay, et al. "Tıbbi bilimsel makale yazımında temel kurallar, tercihler ve seçenekler nelerdir." Okmeydanı Tıp Dergisi 28.2 (2012): 65-71.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MACİT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel çalışma türlerini tanımak, bu türler arasındaki farkları ayırt etmek, cevabı aranan soruya uygun çalışma türünü belirlemek ve çalışma sürecinde uyulması gereken kurallara vakıf olmak
Dersin İçeriğiBu ders; Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kuralları,Klinik Araştırma Tasarımları/Protokolleri,Tanımlayıcı Kesitsel Çalışmalar,Vaka raporu/serisi ve Vaka kontrol çalışmaları,Kohort çalışmaları,Gözlemsel retrospektif ve prospektif çalışmalar,Randomize ve non-randomize girişimsel çalışmalar,Farmakoekonomi çalışmaları,Geleneksel ve Sistemik Derlemeler,Meta-Analizler,Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi süreci,İyi Klinik Uygulamalar Kılavuzu,Anket güvenirlik, geçerlilik, validasyon ve okunurluk çalışmaları,Örnek akademik yayın incelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kurallarını bilir14, 2, 9E, F, H
2. Çalışma türleri arasındaki farkları bilir14, 2, 9E, F, H
3. Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi sürecini tanır 14, 2, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akademik Tez ve makale yazım ve sunum kuralları4
2Klinik Araştırma Tasarımları/Protokolleri1, 2
3Tanımlayıcı Kesitsel Çalışmalar1, 2
4Vaka raporu/serisi ve Vaka kontrol çalışmaları1, 2
5Kohort çalışmaları1, 2
6Gözlemsel retrospektif ve prospektif çalışmalar1, 2
7Randomize ve non-randomize girişimsel çalışmalar1, 2
8Farmakoekonomi çalışmaları1, 2
9Geleneksel ve Sistemik Derlemeler1, 2
10Meta-Analizler1, 2
11Dergi seçim, dergiye makale gönderme ve hakem değerlendirmesi süreci4
12İyi Klinik Uygulamalar Kılavuzu3
13Anket güvenirlik, geçerlilik, validasyon ve okunurluk çalışmaları1, 2
14Örnek akademik yayın incelemeleri1, 2
Kaynak
1. www.pubmed.com 2. www.sciencedirect.com 3. İyi klinik uygulamalar kılavuzu 4. Özkaya, Özay, et al. "Tıbbi bilimsel makale yazımında temel kurallar, tercihler ve seçenekler nelerdir." Okmeydanı Tıp Dergisi 28.2 (2012): 65-71.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:07