Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK ECZACILIK UYGULAMALARI IV-Bahar Dönemi2+6515
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Nilay AKSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik ortamda vakalar üstünde klinik eczacılığın uygulaması
Dersin İçeriğiBu ders; Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı servislerdeki vakaları ve ilaç kullanımları hakkında bilgi verir10, 14, 16, 19, 3, 38, 4, 5, 6, 9A, E
Vakaların tedavisine uygun öneriler sunar10, 12, 13A, C, D
Hasta dosyalarını eksiksiz bir şekilde inceler.10, 12, 13, 19, 3A, B, C, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi
2Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi
3Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi
4Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi
5Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi
6Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi
7Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi
8Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi
9Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi
10Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü
11Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü
12Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü
13Vaka çalışması
14Vaka çalışması
Kaynak
Pharmacotherapy casebook Pharmacotherapy, Clinical pharmacy and therapeutics,Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach kitabı
Uptodate, Medscape, Micromedex

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
X
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi41040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler7535
Proje Sunumu / Seminer23060
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı148112
Toplam İş Yükü (Saat)443
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(443/30)15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK ECZACILIK UYGULAMALARI IV-Bahar Dönemi2+6515
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Nilay AKSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik ortamda vakalar üstünde klinik eczacılığın uygulaması
Dersin İçeriğiBu ders; Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü,Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı servislerdeki vakaları ve ilaç kullanımları hakkında bilgi verir10, 14, 16, 19, 3, 38, 4, 5, 6, 9A, E
Vakaların tedavisine uygun öneriler sunar10, 12, 13A, C, D
Hasta dosyalarını eksiksiz bir şekilde inceler.10, 12, 13, 19, 3A, B, C, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi
2Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi
3Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Onkoloji Servisi
4Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi
5Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi
6Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Genel Cerrahi Servisi
7Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi
8Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi
9Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Hematoloji Servisi
10Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü
11Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü
12Servislerin Vizitlerine katılma, Hasta dosyası inceleme ve Vaka Sunumları: Organ Nakli Bölümü
13Vaka çalışması
14Vaka çalışması
Kaynak
Pharmacotherapy casebook Pharmacotherapy, Clinical pharmacy and therapeutics,Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach kitabı
Uptodate, Medscape, Micromedex

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
X
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:07