Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEY HAYVANI MODELLERİ-Bahar Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı fare ve ratlarda çeşitli hastalık modellerinin nasıl indükleneceği, edinilen bilgiler doğrultusunda hayvanlarda deneysel hastalık modellerinin kurgulanması ve tedavi yöntemlerinin uygulanmasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Streptozosin ile DM modeli oluşturulması,CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulması,İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulması,Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulması,İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulması,Deneysel şok modellerinin oluşturulması,Ara sınav,Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulması,Transplantasyon modellerinin oluşturulması,Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulması,Deneysel pankreatit modellerin oluşturulması,Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulması,Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulması,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
CCl4 ile karaciğer yetmezliği deneysel modelinin dizaynını açıklar.14, 9A, E
Streptozosin ile deneysel model oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
İskemi- reperfüzyon model oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
Deneysel sepsis ya da adezyon modeli oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
İntraabdominal sepsis modelleri oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
Deneysel şok modellerini açıklar.14, 9A, E
Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerini açıklar.14, 9A, E
Transplantasyon modellerini açıklar.14, 9A, E
Deneysel tıkanma sarılığı modellerini açıklar.14, 9A, E
Deneysel pankreatit modellerini açıklar.14, 9A, E
Deneysel kolanjit modeller oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
Peritoneal adezyon modeller oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Streptozosin ile DM modeli oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
2CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
3İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
4Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
5İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
6Deneysel şok modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
7Ara sınav
8Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
9Transplantasyon modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
10Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
11Deneysel pankreatit modellerin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
12Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
13Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
14Final sınavı
Kaynak
PROF.DR.HASAN BESIM, DENEYSEL HAYVAN MODELLERI, Güncel literatür, Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
3
Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
4
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
8
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
10
Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi42080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler31030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)229
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEY HAYVANI MODELLERİ-Bahar Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı fare ve ratlarda çeşitli hastalık modellerinin nasıl indükleneceği, edinilen bilgiler doğrultusunda hayvanlarda deneysel hastalık modellerinin kurgulanması ve tedavi yöntemlerinin uygulanmasını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Streptozosin ile DM modeli oluşturulması,CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulması,İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulması,Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulması,İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulması,Deneysel şok modellerinin oluşturulması,Ara sınav,Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulması,Transplantasyon modellerinin oluşturulması,Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulması,Deneysel pankreatit modellerin oluşturulması,Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulması,Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulması,Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
CCl4 ile karaciğer yetmezliği deneysel modelinin dizaynını açıklar.14, 9A, E
Streptozosin ile deneysel model oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
İskemi- reperfüzyon model oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
Deneysel sepsis ya da adezyon modeli oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
İntraabdominal sepsis modelleri oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
Deneysel şok modellerini açıklar.14, 9A, E
Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerini açıklar.14, 9A, E
Transplantasyon modellerini açıklar.14, 9A, E
Deneysel tıkanma sarılığı modellerini açıklar.14, 9A, E
Deneysel pankreatit modellerini açıklar.14, 9A, E
Deneysel kolanjit modeller oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
Peritoneal adezyon modeller oluşturmayı açıklar.14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Streptozosin ile DM modeli oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
2CCl4 ile karaciğer yetmezliği modeli oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
3İskemi- reperfüzyon modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
4Deneysel sepsis ya da adezyon modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
5İntraabdominal sepsis modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
6Deneysel şok modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
7Ara sınav
8Rezeksiyon – anastomoz – patlama basıncı modellerin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
9Transplantasyon modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
10Deneysel tıkanma sarılığı modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
11Deneysel pankreatit modellerin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
12Deneysel kolanjit modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
13Peritoneal adezyon modellerinin oluşturulmasıİlgili ders sunumunun okunması
14Final sınavı
Kaynak
PROF.DR.HASAN BESIM, DENEYSEL HAYVAN MODELLERI, Güncel literatür, Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar.
3
Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir.
4
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
8
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar
10
Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:36