Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOKTORA SEMİNERLERİ:BİLİM. YAZAR.III-PROJE YAZMA-Güz Dönemi0+0-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ömer CERAN, Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora tez konusuyla ilgili çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgiler ve literatür ışığında son yıllarda yapılan çalışmaları da kapsayan seminer hazırlamak ve sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, dersin tanıtımı ,Proje tasarımı ,Proje konularının değerlendirilmesi,Literatür incelemesi,Seminer sunumu hazırlama,Seminer sunumu hazırlama, Ara sınav ,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Literatür incelemesi yapar10, 14, 16, 18, 2, 37, 9E, H
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında tez konusuna ilişkin yenilik getiren literatür örneği sunar10, 14, 16, 18, 19, 37, 9E, F, H
Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanına katkıda bulunan örnek bir derleme hazırlar ve sunar10, 14, 16, 18, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Giriş, dersin tanıtımı -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
2Proje tasarımı -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
3Proje konularının değerlendirilmesi-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
4Literatür incelemesi-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
5Seminer sunumu hazırlama-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
6Seminer sunumu hazırlama-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
7 Ara sınav -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
8Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
9Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
10Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
11Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
12Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
13Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
14Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
Kaynak
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi720140
Okul Dışı Diğer Faaliyetler71177
Proje Sunumu / Seminer7856
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)301
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(301/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOKTORA SEMİNERLERİ:BİLİM. YAZAR.III-PROJE YAZMA-Güz Dönemi0+0-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ömer CERAN, Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora tez konusuyla ilgili çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgiler ve literatür ışığında son yıllarda yapılan çalışmaları da kapsayan seminer hazırlamak ve sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, dersin tanıtımı ,Proje tasarımı ,Proje konularının değerlendirilmesi,Literatür incelemesi,Seminer sunumu hazırlama,Seminer sunumu hazırlama, Ara sınav ,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer,Seminer; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Literatür incelemesi yapar10, 14, 16, 18, 2, 37, 9E, H
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında tez konusuna ilişkin yenilik getiren literatür örneği sunar10, 14, 16, 18, 19, 37, 9E, F, H
Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanına katkıda bulunan örnek bir derleme hazırlar ve sunar10, 14, 16, 18, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Giriş, dersin tanıtımı -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
2Proje tasarımı -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
3Proje konularının değerlendirilmesi-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
4Literatür incelemesi-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
5Seminer sunumu hazırlama-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
6Seminer sunumu hazırlama-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
7 Ara sınav -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
8Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
9Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
10Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
11Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
12Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
13Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
14Seminer-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar
Kaynak
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17