Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİ.KUR. VE GELİ. DÖNEM. GÖRE BÜYÜME,GELİŞME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ömer CERAN, Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye. Özlem Avcı
Dersin Amacıİnsanın büyüme ve gelişmesini ilgili teoriler çerçevesinde açıklamayı, çocukluk dönemlerine göre fiziksel gelişmeyi değerlendirme becerileri kazandırmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Programın Açıklanması /Konular hakkında kaynak tarama, hazırlık yapma,Yaşam Boyu Büyüme ve Gelişme Nedir?
Büyüme ve Gelişme- Etkileyen faktörler
,Gelişim Kuramları ve Kuramcıları
- Sigmeud Freud
- Eric Ericson

,Gelişim kuramcıları
- Piaget
- Kohlberg,Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (0-1 yaş),Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (1-3 yaş),Ara sınav,Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (3-6 yaş),Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (6-12 yaş),Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (12-18 yaş),Dünya da ve Türkiye de çocukların büyüme gelişme düzeyleri ve sorunları ,Dönemlere özgü sağlığı geliştirme program ve uygulamaları,Çocuk istismarı ve ihmali ,Büyüme gelişme sürecine kültürel yaklaşım,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaş dönemlerine göre fiziksel değişiklikleri tanımlar.10, 16, 9
Gelişim teorilerini açıklar18, 9
Gelişim psikolojisinin temel kavramlarının hemşirelik uygulamasına aktarılmasını yorumlar13, 18, 9
Sağlığı değerlendirirken gelişim dönemlerine göre sınıflandırma yapar. 10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Programın Açıklanması /Konular hakkında kaynak tarama, hazırlık yapma
2Yaşam Boyu Büyüme ve Gelişme Nedir?
Büyüme ve Gelişme- Etkileyen faktörler
Kaynak tarama
3Gelişim Kuramları ve Kuramcıları
- Sigmeud Freud
- Eric Ericson

kaynak tarama
4Gelişim kuramcıları
- Piaget
- Kohlberg
kaynak tarama
5Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (0-1 yaş)kaynak tarama
6Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (1-3 yaş)Kaynak tarama
7Ara sınav
8Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (3-6 yaş)kaynak tarama
9Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (6-12 yaş)kaynak tarama
10Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (12-18 yaş)kaynak tarama
11Dünya da ve Türkiye de çocukların büyüme gelişme düzeyleri ve sorunları Kaynak tarama
12Dönemlere özgü sağlığı geliştirme program ve uygulamalarıKaynak tarama
13Çocuk istismarı ve ihmali Kaynak tarama
14Büyüme gelişme sürecine kültürel yaklaşımKaynak tarama
15Genel sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21224
Proje Sunumu / Seminer21224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİ.KUR. VE GELİ. DÖNEM. GÖRE BÜYÜME,GELİŞME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ömer CERAN, Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üye. Özlem Avcı
Dersin Amacıİnsanın büyüme ve gelişmesini ilgili teoriler çerçevesinde açıklamayı, çocukluk dönemlerine göre fiziksel gelişmeyi değerlendirme becerileri kazandırmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Programın Açıklanması /Konular hakkında kaynak tarama, hazırlık yapma,Yaşam Boyu Büyüme ve Gelişme Nedir?
Büyüme ve Gelişme- Etkileyen faktörler
,Gelişim Kuramları ve Kuramcıları
- Sigmeud Freud
- Eric Ericson

,Gelişim kuramcıları
- Piaget
- Kohlberg,Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (0-1 yaş),Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (1-3 yaş),Ara sınav,Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (3-6 yaş),Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (6-12 yaş),Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (12-18 yaş),Dünya da ve Türkiye de çocukların büyüme gelişme düzeyleri ve sorunları ,Dönemlere özgü sağlığı geliştirme program ve uygulamaları,Çocuk istismarı ve ihmali ,Büyüme gelişme sürecine kültürel yaklaşım,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaş dönemlerine göre fiziksel değişiklikleri tanımlar.10, 16, 9
Gelişim teorilerini açıklar18, 9
Gelişim psikolojisinin temel kavramlarının hemşirelik uygulamasına aktarılmasını yorumlar13, 18, 9
Sağlığı değerlendirirken gelişim dönemlerine göre sınıflandırma yapar. 10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Programın Açıklanması /Konular hakkında kaynak tarama, hazırlık yapma
2Yaşam Boyu Büyüme ve Gelişme Nedir?
Büyüme ve Gelişme- Etkileyen faktörler
Kaynak tarama
3Gelişim Kuramları ve Kuramcıları
- Sigmeud Freud
- Eric Ericson

kaynak tarama
4Gelişim kuramcıları
- Piaget
- Kohlberg
kaynak tarama
5Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (0-1 yaş)kaynak tarama
6Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (1-3 yaş)Kaynak tarama
7Ara sınav
8Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (3-6 yaş)kaynak tarama
9Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (6-12 yaş)kaynak tarama
10Gelişim dönemleri ve kuramlarına göre Büyüme-Gelişme ve Hemşirelik Yaklaşımları (12-18 yaş)kaynak tarama
11Dünya da ve Türkiye de çocukların büyüme gelişme düzeyleri ve sorunları Kaynak tarama
12Dönemlere özgü sağlığı geliştirme program ve uygulamalarıKaynak tarama
13Çocuk istismarı ve ihmali Kaynak tarama
14Büyüme gelişme sürecine kültürel yaklaşımKaynak tarama
15Genel sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17