Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİK BİLİŞİMİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Sema KUĞUOĞLU, DR. Öğr. Üyesi Aysel Kökçü Doğan
Dersin AmacıBilişimin hemşirelik uygulamalarında ve hemşirelik hizmetlerinin geliştirilmesinde önemini vurgulamak ve kullanıma geçmesine katkı vermektir
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişim Terminolojisi, kavramlar,Enformasyon teknolojisi ve internet ve diğer araçlar

,Teknolojinin ve bilişimin hemşirelik hizmetleri üzerine etkisi ve geleceği



,Hemşirelik bilişimi nedir ? ,
Hemşirelik bilişimi rol ve sorumlulukları, sertifikasyon ve eğitim

E,nformasyon, Enformasyon Bilimi ve Enformasyon Sistemlerine Giriş


,
Sağlık Bilişimi Uygulamaları ,
Hemşirelik bilişim uygulamaları

,Elektronik hasta kayıtları ve Klinik bilişim

,Klinik karar destek sistemleri

,
Hemşirelik Eğitimi ve Bilişim

,Halk sağlığı hemşireliğinde bilişim uygulamaları


,Veri Toplama, işleme ( Data mining ) ve araştırma
,Bilişimin Yasal ve Etik Yönleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişim Terminolojisi, kavramlar
2Enformasyon teknolojisi ve internet ve diğer araçlar

Mebis Ders Notları Sağlık Bilişim Sistemleri, Hasan Kürşat GÜLEÇ, Musa ÖZATA, Nobel yayınları Key advantages in clinical informatics, Aziz Sheik , Adam Wright, 2017 Elsevier
3Teknolojinin ve bilişimin hemşirelik hizmetleri üzerine etkisi ve geleceği



Mebis ders notları Bilgi teknolojileri dersi öğrenimlerinin tekrarlanarak gelinmesi. Key advantages in clinical informatics, Aziz Sheik , Adam Wright, 2017 Elsevier
4Hemşirelik bilişimi nedir ?
5
Hemşirelik bilişimi rol ve sorumlulukları, sertifikasyon ve eğitim

E
6nformasyon, Enformasyon Bilimi ve Enformasyon Sistemlerine Giriş


7
Sağlık Bilişimi Uygulamaları
8
Hemşirelik bilişim uygulamaları

9Elektronik hasta kayıtları ve Klinik bilişim

10Klinik karar destek sistemleri

11
Hemşirelik Eğitimi ve Bilişim

12Halk sağlığı hemşireliğinde bilişim uygulamaları


13Veri Toplama, işleme ( Data mining ) ve araştırma
14Bilişimin Yasal ve Etik Yönleri
Kaynak
Veri Madenciliği, Gökhan Silahtaroğlu,Papatya Yayıncılık, 2013 The Study of Nursing Informatics. Image: Journal of Nursing Scholarship,Graves, J. R., & Corcoran, S. (1989). 27, 227-231. Bilişim ve Sağlık, Ayşe demirhan, Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 3, Eylül 2011 Medical Decision Support Systems:Old Dilemmas and new Paradigms? M. Fieschi, Methods Inf Med 3/2003 Analysis of an Integrated Clinical Decision Support System in Nursing Home Clinical Information Systems, Gregory L. Alexander, Journal of Gerontological Nursing • Vol. 34, No. 2, 2008 Klinik Karar Destek Sistemleri, Nuran AYDIN, SANERC dergisi,2010 Klinik Karar Destek Sistemleri ve Örnek Uygulamalar Kocatepe Tıp Dergisi The Medical Journal of Kocatepe,5: 11 - 17 Ocak 2004 The ınformatics nurse Specialist role in Electronic health Record usability Evaluation, Crystal L. Rojas, Computers, Informatics, Nursing & Vol. 32, No. 5, 214–220 Using health information exchanges to calculate clinical quality measures:A study of barriers and facilitators BarbaraL.Massoudi, Healthcare,2016 A look at nursing informatics, Virginia K. Saba, International Journal of Medical Infomatics 44 (1997) 57-60 Hemşirelik bilişimi, Şebnem Bilgiç, Merdiye Şendir Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi 2014; 3(1): 24-28 Sağlık Bilişim Sistemleri, Hasan Kürşat GÜLEÇ, Musa ÖZATA, Nobel yayınları Nursıng ınformatıcs.. Current and future trends Annals. Computer Science Series. 10th Tome 2nd Fasc. – 2012 Key advantages in clinical informatics, Aziz Sheik , Adam Wright, 2017 Elsevier

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi188
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer12224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİK BİLİŞİMİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Sema KUĞUOĞLU, DR. Öğr. Üyesi Aysel Kökçü Doğan
Dersin AmacıBilişimin hemşirelik uygulamalarında ve hemşirelik hizmetlerinin geliştirilmesinde önemini vurgulamak ve kullanıma geçmesine katkı vermektir
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişim Terminolojisi, kavramlar,Enformasyon teknolojisi ve internet ve diğer araçlar

,Teknolojinin ve bilişimin hemşirelik hizmetleri üzerine etkisi ve geleceği



,Hemşirelik bilişimi nedir ? ,
Hemşirelik bilişimi rol ve sorumlulukları, sertifikasyon ve eğitim

E,nformasyon, Enformasyon Bilimi ve Enformasyon Sistemlerine Giriş


,
Sağlık Bilişimi Uygulamaları ,
Hemşirelik bilişim uygulamaları

,Elektronik hasta kayıtları ve Klinik bilişim

,Klinik karar destek sistemleri

,
Hemşirelik Eğitimi ve Bilişim

,Halk sağlığı hemşireliğinde bilişim uygulamaları


,Veri Toplama, işleme ( Data mining ) ve araştırma
,Bilişimin Yasal ve Etik Yönleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişim Terminolojisi, kavramlar
2Enformasyon teknolojisi ve internet ve diğer araçlar

Mebis Ders Notları Sağlık Bilişim Sistemleri, Hasan Kürşat GÜLEÇ, Musa ÖZATA, Nobel yayınları Key advantages in clinical informatics, Aziz Sheik , Adam Wright, 2017 Elsevier
3Teknolojinin ve bilişimin hemşirelik hizmetleri üzerine etkisi ve geleceği



Mebis ders notları Bilgi teknolojileri dersi öğrenimlerinin tekrarlanarak gelinmesi. Key advantages in clinical informatics, Aziz Sheik , Adam Wright, 2017 Elsevier
4Hemşirelik bilişimi nedir ?
5
Hemşirelik bilişimi rol ve sorumlulukları, sertifikasyon ve eğitim

E
6nformasyon, Enformasyon Bilimi ve Enformasyon Sistemlerine Giriş


7
Sağlık Bilişimi Uygulamaları
8
Hemşirelik bilişim uygulamaları

9Elektronik hasta kayıtları ve Klinik bilişim

10Klinik karar destek sistemleri

11
Hemşirelik Eğitimi ve Bilişim

12Halk sağlığı hemşireliğinde bilişim uygulamaları


13Veri Toplama, işleme ( Data mining ) ve araştırma
14Bilişimin Yasal ve Etik Yönleri
Kaynak
Veri Madenciliği, Gökhan Silahtaroğlu,Papatya Yayıncılık, 2013 The Study of Nursing Informatics. Image: Journal of Nursing Scholarship,Graves, J. R., & Corcoran, S. (1989). 27, 227-231. Bilişim ve Sağlık, Ayşe demirhan, Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 3, Eylül 2011 Medical Decision Support Systems:Old Dilemmas and new Paradigms? M. Fieschi, Methods Inf Med 3/2003 Analysis of an Integrated Clinical Decision Support System in Nursing Home Clinical Information Systems, Gregory L. Alexander, Journal of Gerontological Nursing • Vol. 34, No. 2, 2008 Klinik Karar Destek Sistemleri, Nuran AYDIN, SANERC dergisi,2010 Klinik Karar Destek Sistemleri ve Örnek Uygulamalar Kocatepe Tıp Dergisi The Medical Journal of Kocatepe,5: 11 - 17 Ocak 2004 The ınformatics nurse Specialist role in Electronic health Record usability Evaluation, Crystal L. Rojas, Computers, Informatics, Nursing & Vol. 32, No. 5, 214–220 Using health information exchanges to calculate clinical quality measures:A study of barriers and facilitators BarbaraL.Massoudi, Healthcare,2016 A look at nursing informatics, Virginia K. Saba, International Journal of Medical Infomatics 44 (1997) 57-60 Hemşirelik bilişimi, Şebnem Bilgiç, Merdiye Şendir Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi 2014; 3(1): 24-28 Sağlık Bilişim Sistemleri, Hasan Kürşat GÜLEÇ, Musa ÖZATA, Nobel yayınları Nursıng ınformatıcs.. Current and future trends Annals. Computer Science Series. 10th Tome 2nd Fasc. – 2012 Key advantages in clinical informatics, Aziz Sheik , Adam Wright, 2017 Elsevier

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17