Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK PALYATİF BAKIM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr Öğr. Üyesi Aysel Kökçü Doğan
Dersin AmacıPediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarının bilincinde, yaş dönemine göre çocuk ve ailenin yaşamın son döneminde gereksinimlerini tanılayarak hemşirelik bakım sürecini planlayabilme
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması,Palyatif bakım hemşireliğine giriş,Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri,Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü,Ara sınav,Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım ,Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı ve diğer semptomlara yönelik kanıt temelli hemşirelik bakım planını tasarlar10, 12, 16, 4, 9
Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarınını tanımlar10, 16E
Yaş dönemine göre çocuk ve ailesinin ölüme ilişkin tepkilerini açıklar13, 9
Palyatif bakım sürecinde çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar. 10, 13, 16, 5
Pediyatrik palyatif bakımla iligli etik ve yasal sorunları açıklar4, 5
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması
2Palyatif bakım hemşireliğine girişliteratür taraması
3Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleriLitaratür tarama
4Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarıLiteratür tarama
5Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimiliteratür tarama
6Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolüliteratür tarama
7Ara sınav
8Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım Literatür tarama
9Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlarLiteratür taraması
10Bakım planı sunumlarıGüncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
11Bakım planı sunumlarıGüncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
12Bakım planı sunumlarıGüncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
13Dersin değerlendirilmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21224
Proje Sunumu / Seminer21224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK PALYATİF BAKIM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr Öğr. Üyesi Aysel Kökçü Doğan
Dersin AmacıPediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarının bilincinde, yaş dönemine göre çocuk ve ailenin yaşamın son döneminde gereksinimlerini tanılayarak hemşirelik bakım sürecini planlayabilme
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması,Palyatif bakım hemşireliğine giriş,Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri,Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü,Ara sınav,Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım ,Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı ve diğer semptomlara yönelik kanıt temelli hemşirelik bakım planını tasarlar10, 12, 16, 4, 9
Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarınını tanımlar10, 16E
Yaş dönemine göre çocuk ve ailesinin ölüme ilişkin tepkilerini açıklar13, 9
Palyatif bakım sürecinde çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar. 10, 13, 16, 5
Pediyatrik palyatif bakımla iligli etik ve yasal sorunları açıklar4, 5
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması
2Palyatif bakım hemşireliğine girişliteratür taraması
3Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleriLitaratür tarama
4Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarıLiteratür tarama
5Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimiliteratür tarama
6Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolüliteratür tarama
7Ara sınav
8Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım Literatür tarama
9Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlarLiteratür taraması
10Bakım planı sunumlarıGüncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
11Bakım planı sunumlarıGüncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
12Bakım planı sunumlarıGüncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
13Dersin değerlendirilmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17