Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr Öğr. Üyesi Aysel Kökçü Doğan
Dersin Amacı
Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarının bilincinde, yaş dönemine göre çocuk ve ailenin yaşamın son döneminde gereksinimlerini tanılayarak hemşirelik bakım sürecini planlayabilme
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması,Palyatif bakım hemşireliğine giriş,Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri,Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü,Ara sınav,Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım ,Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı ve diğer semptomlara yönelik kanıt temelli hemşirelik bakım planını tasarlar
10, 12, 16, 4, 9
Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarınını tanımlar
10, 16
E
Yaş dönemine göre çocuk ve ailesinin ölüme ilişkin tepkilerini açıklar
13, 9
Palyatif bakım sürecinde çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar.
10, 13, 16, 5
Pediyatrik palyatif bakımla iligli etik ve yasal sorunları açıklar
4, 5
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması
2
Palyatif bakım hemşireliğine giriş
literatür taraması
3
Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri
Litaratür tarama
4
Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları
Literatür tarama
5
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi
literatür tarama
6
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü
literatür tarama
7
Ara sınav
8
Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım
Literatür tarama
9
Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar
Literatür taraması
10
Bakım planı sunumları
Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
11
Bakım planı sunumları
Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
12
Bakım planı sunumları
Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
13
Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
12
24
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
12
24
Proje Sunumu / Seminer
2
12
24
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
16
16
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PEDİATRİK PALYATİF BAKIM
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr Öğr. Üyesi Aysel Kökçü Doğan
Dersin Amacı
Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarının bilincinde, yaş dönemine göre çocuk ve ailenin yaşamın son döneminde gereksinimlerini tanılayarak hemşirelik bakım sürecini planlayabilme
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması,Palyatif bakım hemşireliğine giriş,Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri,Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi,Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü,Ara sınav,Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım ,Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Bakım planı sunumları,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı ve diğer semptomlara yönelik kanıt temelli hemşirelik bakım planını tasarlar
10, 12, 16, 4, 9
Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarınını tanımlar
10, 16
E
Yaş dönemine göre çocuk ve ailesinin ölüme ilişkin tepkilerini açıklar
13, 9
Palyatif bakım sürecinde çocuk ve ailesi ile etkili iletişim kurar.
10, 13, 16, 5
Pediyatrik palyatif bakımla iligli etik ve yasal sorunları açıklar
4, 5
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş, dersin tanıtılması, kaynakların hazırlanması
2
Palyatif bakım hemşireliğine giriş
literatür taraması
3
Pediatrik palyatif bakımın tarihsel süreci ve ilkeleri
Litaratür tarama
4
Palyatif bakım hemşiresinin rol ve sorumlulukları
Literatür tarama
5
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı yönetimi
literatür tarama
6
Palyatif bakım gereksinimi olan çocukta semptom kontrolü
literatür tarama
7
Ara sınav
8
Pediatrik palyatif süreçte aile merkezli bakım
Literatür tarama
9
Pediyatrik palyatif bakımda etik ve yasal sorunlar
Literatür taraması
10
Bakım planı sunumları
Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
11
Bakım planı sunumları
Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
12
Bakım planı sunumları
Güncel hemşirelik bakım uygulamalarına yönelik literatür taraması
13
Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme