Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK CERRAHİSİ HEMŞİRELİĞİ -Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Doç.Dr. Selda RIZALAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrenciye; çocukta cerrahi tedavi gerektiren hastalıklar ile ilgili bilgilerin verilmesi, cerrahi sorunu olan çocuk hastanın bakım gereksinimlerini belirleyebilme, sorun doğrultusunda çözüm geliştirebilme, hemşirelik bakımı uygulamalarını öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk cerrahisi hemşireliği,Ameliyat öncesi, sırası dönemlerde çocuğun hemşirelik bakımı,Ameliyat sonrası dönemlerde çocuğun hemşirelik bakımı,Çocukta cerrahi ağrının yönetimi ,Merkezi Sinir Sistemi cerrahi hastalıklarında hemşirelik bakımı,Baş-boyun ve toraks cerrahisinde hemşirelik bakımı ,Konjenital abdominal defektlerde hemşirelik bakım,Ara Sınav,Gastrointestinal sistem cerrahisinde hemşirelik bakımı ,Genitoüriner sistem cerrahisinde hemşirelik bakımı ,Kas iskelet sistemi hastalıklarında cerrahi tedavi geçiren çocuğun hemşirelik bakımı ,Yanık durumunda hemşirelik bakımı,Çocuk Cerrahisi Hastalıklarına Özel Durumlar (Göğüs tüpü, Enteral Beslenme,
PEG ve bakımı)
,Çocuk Cerrahisi Hastalıklarına Özel Durumlar (Laparoskopi, trakeostomi, kolostomi ve bakımı), Dersin genel değerlendirilmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk hastalarda ameliyat öncesi ve sonrası döneme ilişkin bakım özelliklerini açıklayabilme 10, 12, 16, 19, 38, 4, 5, 9A, D, E
Hasta yenidoğanlarda cerrahi gerektiren durumların farkında olabilme10, 12, 16, 19, 38, 4, 9A, D, E
Çocuk hastalarda cerrahi girişim gerektiren durumlara yönelik hemşirelik bakım bilgi ve becerisini kullanabilme10, 11, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 9A, D, E
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği alanında disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme10, 12, 16, 19, 5, 9A, D, E
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği ile ilgili bilgileri yaratıcı ve eleştirel bir gözle değerlendirebilme10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
Çocuk Cerrahisi Hemşireliğiyle ilgili sosyal, kültürel ve teknolojik ilerlemeleri takip edebilme10, 12, 13, 16, 21, 4, 5, 9A, D, E
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği konusundaki kavramları tanımlayabilme10, 16, 19, 5, 9A, D, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk cerrahisi hemşireliğiKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
2Ameliyat öncesi, sırası dönemlerde çocuğun hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
3Ameliyat sonrası dönemlerde çocuğun hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
4Çocukta cerrahi ağrının yönetimi Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
5Merkezi Sinir Sistemi cerrahi hastalıklarında hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
6Baş-boyun ve toraks cerrahisinde hemşirelik bakımı Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
7Konjenital abdominal defektlerde hemşirelik bakımKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
7Ara Sınav
9Gastrointestinal sistem cerrahisinde hemşirelik bakımı Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
10Genitoüriner sistem cerrahisinde hemşirelik bakımı Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
11Kas iskelet sistemi hastalıklarında cerrahi tedavi geçiren çocuğun hemşirelik bakımı Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
12Yanık durumunda hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
13Çocuk Cerrahisi Hastalıklarına Özel Durumlar (Göğüs tüpü, Enteral Beslenme,
PEG ve bakımı)
Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
14Çocuk Cerrahisi Hastalıklarına Özel Durumlar (Laparoskopi, trakeostomi, kolostomi ve bakımı), Dersin genel değerlendirilmesi.Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
Kaynak
1. Akduman Ergün S. , İleri P. Hemşirelerin Spina Bifida Hakkında Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 2009: 10(1) : 17 – 22 2. Aydoğan Ü. Yenidoğanda acil girişim gerektiren doğumsal kalp hastalıkları. İçinde; Dağoğlu T. Ovalı F. (Ed). Neonatoloji. Nobel Tıp Kitabevleri.2. Baskı. 2007. İstanbul. 487-96. 3. Batı H ve ark. Nöral tüp defektlerinden korunmada anahtar rol :sağlık personelinin danışmanlığı.STED 2007:16(8); 111-119 4. Behrman,R.E., Kliegman, R.M.(2003). Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong, D.L. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 5. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığıu Hemşireliği.Genişletilmiş 9. Baskı. Cilt1Ankara. 2008;1115-124 6. Çınar A. Ameliyat Öncesi Bakım www.medicine.ankara.edu.tr/cerrahi_tip/kvc/../KALP Nurse2.ppt Çınar Erişim Tarihi:221.6.2010. 7. Gardner, S.L., Carter, B.S., Enzman-Hines, M., Hernandez, J.A. (2011). Merenstein&Gardner’s handbook of Neonatal Intensive Care. 7th Edition, Mosby Elsevier, America. 8. Hatfield N.T . The Newborn with a Congenital Disorder14. İn: Broadribb’s Introductory Pediatric Nursing. 7 th Ed.Lippincott Williams Wilkins. 2008: 284-288 9. Luther BL. Congenital Muscular Torticollis. Orthopaedic Nursing. May/June 2002; 21,3:21-28. 10. Michael E., Joseph G., Monthakan R. Developmental Dysplasia of the Hip (DDH). http://www.childrenscentralcal.org/HEALTHE/P02765/P02751/Pages/P02755.aspx&usgErişim Tarihi:27.11.2010. 11. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (2010) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, 4. Baskı, Cilt 1-2, İstanbul. 12. Orthopedic Problems in the Newborn http://johnsarm.net/orthopedic_problems_in the newborn.htmErişim Tarihi:27.01.2011. 13. Storer SK., Skaggs DL. Developmental Dysplasia of the Hip. http://www.aafp.org/afp/2006/1015/ p1310.html.Erişim Tarihi: 28.11.2010. 14. Ünal VS ve ark. Gelişimsel Kalça Displazisi.Sted.2010;19(3): 108-113. 15. Verklan, M.T., Walden, M. (2010). Core Curriculum for Neonatal İntensive Care Nursing, AWHON. Saunders Elsevier, Fourth edition. 16. Wise, B.V., Mckenna, C., Garvin, G., Harmon, B.J. (2000). Nursing Care of The General Pediatric Surgical Patient. An apsen Publication. 17. Yapıcı Z. Sinir sisteminin doğumsal hasarları ve gelişimsel hastalıkları. http://www.itfnoroloji.org/dogumsal /dogumsal.htm erişim tarihi: 27.9.2010 18. Yıldız D, Akbayrak N. Nöral tüp defektleri ve önlemede hemşirelik yaklaşımları. Atatürk Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2008: 11(2): 102- 111. 19. Yıldız S. Yenidoğanın Kalp Hastalıkları. İçinde; Dağoğlu T., Görak G. (Ed).Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. İkinci Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008; İstanbul: 337- 401

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı11515
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK CERRAHİSİ HEMŞİRELİĞİ -Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Doç.Dr. Selda RIZALAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrenciye; çocukta cerrahi tedavi gerektiren hastalıklar ile ilgili bilgilerin verilmesi, cerrahi sorunu olan çocuk hastanın bakım gereksinimlerini belirleyebilme, sorun doğrultusunda çözüm geliştirebilme, hemşirelik bakımı uygulamalarını öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk cerrahisi hemşireliği,Ameliyat öncesi, sırası dönemlerde çocuğun hemşirelik bakımı,Ameliyat sonrası dönemlerde çocuğun hemşirelik bakımı,Çocukta cerrahi ağrının yönetimi ,Merkezi Sinir Sistemi cerrahi hastalıklarında hemşirelik bakımı,Baş-boyun ve toraks cerrahisinde hemşirelik bakımı ,Konjenital abdominal defektlerde hemşirelik bakım,Ara Sınav,Gastrointestinal sistem cerrahisinde hemşirelik bakımı ,Genitoüriner sistem cerrahisinde hemşirelik bakımı ,Kas iskelet sistemi hastalıklarında cerrahi tedavi geçiren çocuğun hemşirelik bakımı ,Yanık durumunda hemşirelik bakımı,Çocuk Cerrahisi Hastalıklarına Özel Durumlar (Göğüs tüpü, Enteral Beslenme,
PEG ve bakımı)
,Çocuk Cerrahisi Hastalıklarına Özel Durumlar (Laparoskopi, trakeostomi, kolostomi ve bakımı), Dersin genel değerlendirilmesi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk hastalarda ameliyat öncesi ve sonrası döneme ilişkin bakım özelliklerini açıklayabilme 10, 12, 16, 19, 38, 4, 5, 9A, D, E
Hasta yenidoğanlarda cerrahi gerektiren durumların farkında olabilme10, 12, 16, 19, 38, 4, 9A, D, E
Çocuk hastalarda cerrahi girişim gerektiren durumlara yönelik hemşirelik bakım bilgi ve becerisini kullanabilme10, 11, 13, 14, 16, 19, 38, 4, 9A, D, E
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği alanında disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme10, 12, 16, 19, 5, 9A, D, E
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği ile ilgili bilgileri yaratıcı ve eleştirel bir gözle değerlendirebilme10, 12, 13, 14, 16, 19, 9A, D, E
Çocuk Cerrahisi Hemşireliğiyle ilgili sosyal, kültürel ve teknolojik ilerlemeleri takip edebilme10, 12, 13, 16, 21, 4, 5, 9A, D, E
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği konusundaki kavramları tanımlayabilme10, 16, 19, 5, 9A, D, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk cerrahisi hemşireliğiKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
2Ameliyat öncesi, sırası dönemlerde çocuğun hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
3Ameliyat sonrası dönemlerde çocuğun hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
4Çocukta cerrahi ağrının yönetimi Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
5Merkezi Sinir Sistemi cerrahi hastalıklarında hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
6Baş-boyun ve toraks cerrahisinde hemşirelik bakımı Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
7Konjenital abdominal defektlerde hemşirelik bakımKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
7Ara Sınav
9Gastrointestinal sistem cerrahisinde hemşirelik bakımı Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
10Genitoüriner sistem cerrahisinde hemşirelik bakımı Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
11Kas iskelet sistemi hastalıklarında cerrahi tedavi geçiren çocuğun hemşirelik bakımı Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
12Yanık durumunda hemşirelik bakımıKaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
13Çocuk Cerrahisi Hastalıklarına Özel Durumlar (Göğüs tüpü, Enteral Beslenme,
PEG ve bakımı)
Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
14Çocuk Cerrahisi Hastalıklarına Özel Durumlar (Laparoskopi, trakeostomi, kolostomi ve bakımı), Dersin genel değerlendirilmesi.Kaynakların ilgili bölümlerinin önceden okunması
Kaynak
1. Akduman Ergün S. , İleri P. Hemşirelerin Spina Bifida Hakkında Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 2009: 10(1) : 17 – 22 2. Aydoğan Ü. Yenidoğanda acil girişim gerektiren doğumsal kalp hastalıkları. İçinde; Dağoğlu T. Ovalı F. (Ed). Neonatoloji. Nobel Tıp Kitabevleri.2. Baskı. 2007. İstanbul. 487-96. 3. Batı H ve ark. Nöral tüp defektlerinden korunmada anahtar rol :sağlık personelinin danışmanlığı.STED 2007:16(8); 111-119 4. Behrman,R.E., Kliegman, R.M.(2003). Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong, D.L. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 5. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığıu Hemşireliği.Genişletilmiş 9. Baskı. Cilt1Ankara. 2008;1115-124 6. Çınar A. Ameliyat Öncesi Bakım www.medicine.ankara.edu.tr/cerrahi_tip/kvc/../KALP Nurse2.ppt Çınar Erişim Tarihi:221.6.2010. 7. Gardner, S.L., Carter, B.S., Enzman-Hines, M., Hernandez, J.A. (2011). Merenstein&Gardner’s handbook of Neonatal Intensive Care. 7th Edition, Mosby Elsevier, America. 8. Hatfield N.T . The Newborn with a Congenital Disorder14. İn: Broadribb’s Introductory Pediatric Nursing. 7 th Ed.Lippincott Williams Wilkins. 2008: 284-288 9. Luther BL. Congenital Muscular Torticollis. Orthopaedic Nursing. May/June 2002; 21,3:21-28. 10. Michael E., Joseph G., Monthakan R. Developmental Dysplasia of the Hip (DDH). http://www.childrenscentralcal.org/HEALTHE/P02765/P02751/Pages/P02755.aspx&usgErişim Tarihi:27.11.2010. 11. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (2010) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, 4. Baskı, Cilt 1-2, İstanbul. 12. Orthopedic Problems in the Newborn http://johnsarm.net/orthopedic_problems_in the newborn.htmErişim Tarihi:27.01.2011. 13. Storer SK., Skaggs DL. Developmental Dysplasia of the Hip. http://www.aafp.org/afp/2006/1015/ p1310.html.Erişim Tarihi: 28.11.2010. 14. Ünal VS ve ark. Gelişimsel Kalça Displazisi.Sted.2010;19(3): 108-113. 15. Verklan, M.T., Walden, M. (2010). Core Curriculum for Neonatal İntensive Care Nursing, AWHON. Saunders Elsevier, Fourth edition. 16. Wise, B.V., Mckenna, C., Garvin, G., Harmon, B.J. (2000). Nursing Care of The General Pediatric Surgical Patient. An apsen Publication. 17. Yapıcı Z. Sinir sisteminin doğumsal hasarları ve gelişimsel hastalıkları. http://www.itfnoroloji.org/dogumsal /dogumsal.htm erişim tarihi: 27.9.2010 18. Yıldız D, Akbayrak N. Nöral tüp defektleri ve önlemede hemşirelik yaklaşımları. Atatürk Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2008: 11(2): 102- 111. 19. Yıldız S. Yenidoğanın Kalp Hastalıkları. İçinde; Dağoğlu T., Görak G. (Ed).Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. İkinci Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008; İstanbul: 337- 401

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme
X
2
Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme
X
3
Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme
X
4
Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme.
X
5
Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme
X
6
Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme
X
7
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme
X
8
Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme.
X
9
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme
X
10
Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme
X
11
Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme
X
12
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme
X
13
Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme
X
14
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme
X
15
Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17