Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESLENMEDE PROTEİNLER VE AMİNOASİTLER-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, proteinler, peptidler ve yapı taşları olan amino asitlerin yapıları, fonksiyonları ve yer aldığı metabolik prosesler, besinlerin protein içerikleri ve amino asit ve proteinlerin analiz yöntemleri konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Amino asitler, peptidler ve proteinlere giriş ,Amino asit yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri ,Peptidler ve proteinlerin yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri,Protein sentezi,Yapısal proteinler,Enzimler ,Hormonlar,Depo proteinleri,Taşıyıcı proteinler,Karbonhidratların ve posa türü öğelerin hastalıklarla olan ilişkisi,Beslenmede proteinlerin önemi ve metabolik rolleri ,Amino asitler, peptidler ve proteinlerin hastalıklarla olan ilişkisi,Proje sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Amino asitleri, peptidleri ve proteinleri tanımlayabilecek ve sınıflandırabilecektir. 10, 16, 19, 9A, D, E
2. Amino asitlerin, peptidlerin ve proteinlerin yer aldığı metabolik prosesleri sorgulayabileceklerdir. 10, 16, 19, 9A, D, E
3. Besinlerin protein içeriklerini ve beslenmeye olan etkilerini değerlendirebileceklerdir.10, 16, 19, 9A, D, E
4. Protein metabolizması ile metabolik hastalıklar arasındaki ilişkiyi değerlendirebileceklerdir. 10, 16, 19, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Amino asitler, peptidler ve proteinlere giriş Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Amino asit yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Peptidler ve proteinlerin yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Protein senteziKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yapısal proteinlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Enzimler Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7HormonlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Depo proteinleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Taşıyıcı proteinlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Karbonhidratların ve posa türü öğelerin hastalıklarla olan ilişkisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Beslenmede proteinlerin önemi ve metabolik rolleri Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Amino asitler, peptidler ve proteinlerin hastalıklarla olan ilişkisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Proje sunumuSunum konusu ile ilgili kaynak araştırması
14Proje sunumuKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Introduction to Human Nutrition . The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 2. Nutrition and Metabolism; The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 3. Metabolic Regulation: A Human Perspective, 2nd edition; Blackwell Publishing. 2003. 4. Mahan LK, Stump SE. Krause's Food & Nutrition Therapy.Elseiver, 2008. 5. Mahan LK, Stump SE, Raymond JL. Krause's Food and the Nutrition Care Process. Elseiver, 2013. 6. Body T. Nutritional Biochemistry. Academic Press, 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5630
Genel Sınav ve Hazırlığı5630
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESLENMEDE PROTEİNLER VE AMİNOASİTLER-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, proteinler, peptidler ve yapı taşları olan amino asitlerin yapıları, fonksiyonları ve yer aldığı metabolik prosesler, besinlerin protein içerikleri ve amino asit ve proteinlerin analiz yöntemleri konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Amino asitler, peptidler ve proteinlere giriş ,Amino asit yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri ,Peptidler ve proteinlerin yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri,Protein sentezi,Yapısal proteinler,Enzimler ,Hormonlar,Depo proteinleri,Taşıyıcı proteinler,Karbonhidratların ve posa türü öğelerin hastalıklarla olan ilişkisi,Beslenmede proteinlerin önemi ve metabolik rolleri ,Amino asitler, peptidler ve proteinlerin hastalıklarla olan ilişkisi,Proje sunumu,Proje sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Amino asitleri, peptidleri ve proteinleri tanımlayabilecek ve sınıflandırabilecektir. 10, 16, 19, 9A, D, E
2. Amino asitlerin, peptidlerin ve proteinlerin yer aldığı metabolik prosesleri sorgulayabileceklerdir. 10, 16, 19, 9A, D, E
3. Besinlerin protein içeriklerini ve beslenmeye olan etkilerini değerlendirebileceklerdir.10, 16, 19, 9A, D, E
4. Protein metabolizması ile metabolik hastalıklar arasındaki ilişkiyi değerlendirebileceklerdir. 10, 16, 19, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Amino asitler, peptidler ve proteinlere giriş Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Amino asit yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleri Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Peptidler ve proteinlerin yapılarının belirlenmesi, sınıflandırılması, fiziko kimyasal özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Protein senteziKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yapısal proteinlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Enzimler Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7HormonlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Depo proteinleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Taşıyıcı proteinlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Karbonhidratların ve posa türü öğelerin hastalıklarla olan ilişkisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Beslenmede proteinlerin önemi ve metabolik rolleri Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Amino asitler, peptidler ve proteinlerin hastalıklarla olan ilişkisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Proje sunumuSunum konusu ile ilgili kaynak araştırması
14Proje sunumuKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Introduction to Human Nutrition . The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 2. Nutrition and Metabolism; The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 3. Metabolic Regulation: A Human Perspective, 2nd edition; Blackwell Publishing. 2003. 4. Mahan LK, Stump SE. Krause's Food & Nutrition Therapy.Elseiver, 2008. 5. Mahan LK, Stump SE, Raymond JL. Krause's Food and the Nutrition Care Process. Elseiver, 2013. 6. Body T. Nutritional Biochemistry. Academic Press, 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01