Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EGZERSİZ VE BESLENME-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin sonunda öğrencinin, fiziksel aktivite ve egzersiz tanımlarını ve düzenli egzersizin yararlarını kavraması, egzersizin çeşitleri, egzersizin bileşenleri, egzersiz önerilerini, egzersizin obezite ve diğer kronik hastalıkların önlenme ve tedavisindeki rolünü öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fiziksel Aktivitenin Tanımı,Ülkemiz ve diğer ülkelerde fiziksel aktiviteyi artırma ile ilgili müdahale çalışmaları ,Düzenli Egzersizin Yararları,Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi,Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi İle İlgili Video Sunumu ,Fiziksel Uygunluk Tanımı ve Beslenme İlişkisi,Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberinin Sunumu,Diğer Ülke Rehberlerinin Tanıtımı,Egzersiz Çeşitleri ve Bileşenleri,Kronik Hastalıkların Önlenme ve Tedavisinde Egzersizin Rolü,Alternatif Tıp Seçeneği Olarak Egzersiz ve Beslenme,Çocuklarda Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersizin Rolü,Yaşlanma Sürecinde Egzersizin Önemi,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fiziksel aktivite ile ilgili tanımları açıklar.10, 16, 18, 9A, D, E
2. Egzersiz sağlık ve beslenme ilişkisini tanımlar.10, 16, 18, 9A, D, E
3. Egzersizin obezite ve diğer kronik hastalıkların önlenme ve tedavisindeki önemini değerlendirir.10, 16, 18, 9A, D, E
4. Türkiye Fiziksel Aktivite rehberindeki egzersiz önerilerini açıklar. 10, 16, 18, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiziksel Aktivitenin TanımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Ülkemiz ve diğer ülkelerde fiziksel aktiviteyi artırma ile ilgili müdahale çalışmaları Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Düzenli Egzersizin YararlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi İle İlgili Video Sunumu Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Fiziksel Uygunluk Tanımı ve Beslenme İlişkisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberinin SunumuKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Diğer Ülke Rehberlerinin TanıtımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Egzersiz Çeşitleri ve BileşenleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Kronik Hastalıkların Önlenme ve Tedavisinde Egzersizin RolüKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Alternatif Tıp Seçeneği Olarak Egzersiz ve BeslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocuklarda Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersizin RolüKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Yaşlanma Sürecinde Egzersizin ÖnemiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14SunumlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları
1. Nancy Clark, Sports Nuyrition Guidebook, Human Kinetics,1997. 2. Louise Burke, Practical Sports Nutrition, Human Kinetics, ISBN-10:0-7360-4695-4, 2007. 3. Dan Benardot, Advanced Sports Nutrition, Human Kinetics, ISBN-10: 0-7360-5941-5, 2006. 4. Asker Jeukendrup, Michael Gleeson, Sports nutrition, Human Kinetics, ISBN-10:0-7360-7692-9, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5630
Genel Sınav ve Hazırlığı5630
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EGZERSİZ VE BESLENME-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin sonunda öğrencinin, fiziksel aktivite ve egzersiz tanımlarını ve düzenli egzersizin yararlarını kavraması, egzersizin çeşitleri, egzersizin bileşenleri, egzersiz önerilerini, egzersizin obezite ve diğer kronik hastalıkların önlenme ve tedavisindeki rolünü öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fiziksel Aktivitenin Tanımı,Ülkemiz ve diğer ülkelerde fiziksel aktiviteyi artırma ile ilgili müdahale çalışmaları ,Düzenli Egzersizin Yararları,Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi,Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi İle İlgili Video Sunumu ,Fiziksel Uygunluk Tanımı ve Beslenme İlişkisi,Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberinin Sunumu,Diğer Ülke Rehberlerinin Tanıtımı,Egzersiz Çeşitleri ve Bileşenleri,Kronik Hastalıkların Önlenme ve Tedavisinde Egzersizin Rolü,Alternatif Tıp Seçeneği Olarak Egzersiz ve Beslenme,Çocuklarda Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersizin Rolü,Yaşlanma Sürecinde Egzersizin Önemi,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fiziksel aktivite ile ilgili tanımları açıklar.10, 16, 18, 9A, D, E
2. Egzersiz sağlık ve beslenme ilişkisini tanımlar.10, 16, 18, 9A, D, E
3. Egzersizin obezite ve diğer kronik hastalıkların önlenme ve tedavisindeki önemini değerlendirir.10, 16, 18, 9A, D, E
4. Türkiye Fiziksel Aktivite rehberindeki egzersiz önerilerini açıklar. 10, 16, 18, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiziksel Aktivitenin TanımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Ülkemiz ve diğer ülkelerde fiziksel aktiviteyi artırma ile ilgili müdahale çalışmaları Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Düzenli Egzersizin YararlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi İle İlgili Video Sunumu Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Fiziksel Uygunluk Tanımı ve Beslenme İlişkisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberinin SunumuKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Diğer Ülke Rehberlerinin TanıtımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Egzersiz Çeşitleri ve BileşenleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Kronik Hastalıkların Önlenme ve Tedavisinde Egzersizin RolüKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Alternatif Tıp Seçeneği Olarak Egzersiz ve BeslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocuklarda Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersizin RolüKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Yaşlanma Sürecinde Egzersizin ÖnemiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14SunumlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları
1. Nancy Clark, Sports Nuyrition Guidebook, Human Kinetics,1997. 2. Louise Burke, Practical Sports Nutrition, Human Kinetics, ISBN-10:0-7360-4695-4, 2007. 3. Dan Benardot, Advanced Sports Nutrition, Human Kinetics, ISBN-10: 0-7360-5941-5, 2006. 4. Asker Jeukendrup, Michael Gleeson, Sports nutrition, Human Kinetics, ISBN-10:0-7360-7692-9, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:01