Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİK REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan ŞENER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Teknolojik Rehabilitasyon tanımı,Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları,Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları,Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar, Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Farklı patolojilerde probleme özgü teknolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar.13, 4, 9A, G
2. Ortopedik ve nörolojik problemi olan hastada teknoloji kullanımını tanımlar13, 4, 9G
3. Teknolojik fizyoterapi tekniklerini seçebilmek için gereken bilgi ve beceriyi ayırt eder.13, 4, 9A, G
4. Rehabilitasyonda kullanılan teknolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini spesifik durumlara uyarlar.13, 4, 9A, G
5. Yeni teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilmesi ve proje kapsamında yeni ürünler tasarlar.13, 4, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teknolojik Rehabilitasyon tanımı2. kaynak sayfa 221
2Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları2.kaynak sayfa 221-224
3Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlamaWeb taraması
4Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri2.kaynak sayfa 224-227
5Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları2. kaynak sayfa, 227
6Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleriwww.pubmed.com
7Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları2. kaynak sayfa 227-232
8Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleriwww.pubmed.com
9Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları2. kaynak sayfa, 233-235
10Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleriwww.pubmed.com
11Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
12Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
13Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar www.pubmed.com
14 Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar www.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir. 1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme8324
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8324
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer6424
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİK REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan ŞENER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Teknolojik Rehabilitasyon tanımı,Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları,Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları,Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar, Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Farklı patolojilerde probleme özgü teknolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar.13, 4, 9A, G
2. Ortopedik ve nörolojik problemi olan hastada teknoloji kullanımını tanımlar13, 4, 9G
3. Teknolojik fizyoterapi tekniklerini seçebilmek için gereken bilgi ve beceriyi ayırt eder.13, 4, 9A, G
4. Rehabilitasyonda kullanılan teknolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini spesifik durumlara uyarlar.13, 4, 9A, G
5. Yeni teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilmesi ve proje kapsamında yeni ürünler tasarlar.13, 4, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teknolojik Rehabilitasyon tanımı2. kaynak sayfa 221
2Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları2.kaynak sayfa 221-224
3Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlamaWeb taraması
4Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri2.kaynak sayfa 224-227
5Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları2. kaynak sayfa, 227
6Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleriwww.pubmed.com
7Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları2. kaynak sayfa 227-232
8Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleriwww.pubmed.com
9Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları2. kaynak sayfa, 233-235
10Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleriwww.pubmed.com
11Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
12Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
13Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar www.pubmed.com
14 Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar www.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir. 1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10