Kullanıcı odaklı tasarım dersleri, öğrencilere kullanıcıların gereksinimlerini ve beklentilerini dikkate alarak daha etkili ve tatmin edici ürünler ve hizmetler tasarlama yetenekleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?,Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri,Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi,Persona tanımlama,Problem tanımlama,Tasarım araştırması,Araştırma sonuçlarının analizi,Tasarım düşüncesi,Kullanıcı odaklı tasarım süreci,Vaka analizleri,Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi,Prototipleme,Kullanıcı testleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Persona oluşturma prensiplerini tanımlar.
10, 16, 19, 2, 9
A, E
2. Kullanıcı araştırma yöntemlerini listeler.
10, 16, 19, 2, 9
A, E, F
3. Kullanıcı deneyimindeki problemleri tespit eder ve tanımlar.
10, 16, 19, 2, 9
A, E, F
4. Kullanıcı odaklı tasarım kavramını açıklar.
10, 16, 19, 2, 9
A, F
5. Kullanıcı dedneyimi protipleme uygulaması yapar ve test eder.
10, 16, 19, 2, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?
2
Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri
3
Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi
4
Persona tanımlama
5
Problem tanımlama
6
Tasarım araştırması
7
Araştırma sonuçlarının analizi
8
Tasarım düşüncesi
9
Kullanıcı odaklı tasarım süreci
10
Vaka analizleri
11
Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi
12
Prototipleme
13
Kullanıcı testleri
14
Genel değerlendirme
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
8
3
24
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
8
48
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
2
8
Proje Sunumu / Seminer
6
3
18
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
36
36
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
50
50
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KULLANICI ODAKLI TASARIM
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kullanıcı odaklı tasarım dersleri, öğrencilere kullanıcıların gereksinimlerini ve beklentilerini dikkate alarak daha etkili ve tatmin edici ürünler ve hizmetler tasarlama yetenekleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?,Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri,Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi,Persona tanımlama,Problem tanımlama,Tasarım araştırması,Araştırma sonuçlarının analizi,Tasarım düşüncesi,Kullanıcı odaklı tasarım süreci,Vaka analizleri,Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi,Prototipleme,Kullanıcı testleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Persona oluşturma prensiplerini tanımlar.
10, 16, 19, 2, 9
A, E
2. Kullanıcı araştırma yöntemlerini listeler.
10, 16, 19, 2, 9
A, E, F
3. Kullanıcı deneyimindeki problemleri tespit eder ve tanımlar.
10, 16, 19, 2, 9
A, E, F
4. Kullanıcı odaklı tasarım kavramını açıklar.
10, 16, 19, 2, 9
A, F
5. Kullanıcı dedneyimi protipleme uygulaması yapar ve test eder.
10, 16, 19, 2, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kullanıcı odaklı tasarım yaklaşımı nedir?
2
Sağlık sektöründe kullanıcı odaklılık örnekleri
3
Müşteri, tüketici ve kullanıcı kavramları. Müşteri deneyimi-Kullancı deneyimi ilişkisi
4
Persona tanımlama
5
Problem tanımlama
6
Tasarım araştırması
7
Araştırma sonuçlarının analizi
8
Tasarım düşüncesi
9
Kullanıcı odaklı tasarım süreci
10
Vaka analizleri
11
Kısıtlar ve bağlılıklara göre çözüm üretimi
12
Prototipleme
13
Kullanıcı testleri
14
Genel değerlendirme
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
X
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.