Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK YAPILARINDA PLANİMETRİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Deniz ÖNDER
Dersi VerenlerProf.Dr. Deniz ÖNDER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGüncel literatürün taraması ve Sağlık Yapılarının Planlanmasına katkı sağlayacak kuram ve kavramların ele alınması, eleştirel bir bakışla tartışılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Yapılarının Planlamasında Kuram-Söylem Uygulama İlişkileri,Sağlık Yapılarının Planlanmasında Güncel Araştırma Konuları,Mekansal Davranış Kuramları- Algı ve Davranış,Mekansal Davranış Kuramları -Zihinsel Şema ve Bilişsel Harita,Mekansal Davranış Kuramları- Kişisel Mekan- Psiko sosyal alan -Mahremiyet,Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon,Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, eş görüş alanı ,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, iç bükey-dış bükey mekanlar,Kuramsal çalışmalar- Mekan dizimi, görünürlük,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, görünürlük ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Değerlendirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri analiz eder.10, 12, 14, 16, 9A, E, F
2. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri yorumlar 10, 12, 14, 16, 9A, E
3. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri sunma ve raporlama uygular.10, 12, 14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Yapılarının Planlamasında Kuram-Söylem Uygulama İlişkileri
2Sağlık Yapılarının Planlanmasında Güncel Araştırma Konuları
3Mekansal Davranış Kuramları- Algı ve Davranış
4Mekansal Davranış Kuramları -Zihinsel Şema ve Bilişsel Harita
5Mekansal Davranış Kuramları- Kişisel Mekan- Psiko sosyal alan -Mahremiyet
6Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon
7Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon
8Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, eş görüş alanı
9Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, iç bükey-dış bükey mekanlar
10Kuramsal çalışmalar- Mekan dizimi, görünürlük
11Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, görünürlük
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Değerlendirme
Kaynak
Altman, I., 1984, Culture and Environment, N0.2, CUP Archive. Batty, M., Exploring isovist fields,: space and shape in architectural and urban morphology, Environmnet and Planning B:Planning Design, 28 (1), 123-150 Bechtel, R.B., Churchman, A., 2002, Handbook of Environmental Psychology. Wiley.arpman,Janet, R., 1997, Healthcare Design: Wayfinding. Ed.Sara O. Marberry, Wiley, New York. Hays,K.M.Ed, Architecture,Theory Since 1968, 2000, New York, Columbia University, &MIT. Hiilier, B., Hanson, J., 1984, Social Logic of Space, Cambrige University Press, Cambrşge. Lang, J., 1987, "Creating Architectural Theory", New York: Van Nostrand Reinhold, Rapoport, A., 2016, Human aspects of urban form: towards a man—environment approach to urban form and design. Elsevier. Zeisel, J., 2006, Inquiry By Design : Environment/Behavior/Neuroscience In Architecture, Interiors, Landscape, And Planning , New York : W.W. Norton & Company, Zimring,C.,Joseph,A., Choudhary,R.,2004, The Role of the Physical Environment in the Hospital of the 21st. Century: A once In a Life Time Opportumity, The Center for Health Design Concord, CA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme6424
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10770
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer6318
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14545
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)229
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(229/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK YAPILARINDA PLANİMETRİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Deniz ÖNDER
Dersi VerenlerProf.Dr. Deniz ÖNDER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGüncel literatürün taraması ve Sağlık Yapılarının Planlanmasına katkı sağlayacak kuram ve kavramların ele alınması, eleştirel bir bakışla tartışılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Yapılarının Planlamasında Kuram-Söylem Uygulama İlişkileri,Sağlık Yapılarının Planlanmasında Güncel Araştırma Konuları,Mekansal Davranış Kuramları- Algı ve Davranış,Mekansal Davranış Kuramları -Zihinsel Şema ve Bilişsel Harita,Mekansal Davranış Kuramları- Kişisel Mekan- Psiko sosyal alan -Mahremiyet,Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon,Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, eş görüş alanı ,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, iç bükey-dış bükey mekanlar,Kuramsal çalışmalar- Mekan dizimi, görünürlük,Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, görünürlük ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Değerlendirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri analiz eder.10, 12, 14, 16, 9A, E, F
2. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri yorumlar 10, 12, 14, 16, 9A, E
3. Sağlık Yapılarının Planlanmasında- değerlendirilmesinde kullanılan kuramsal üretimleri sunma ve raporlama uygular.10, 12, 14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Yapılarının Planlamasında Kuram-Söylem Uygulama İlişkileri
2Sağlık Yapılarının Planlanmasında Güncel Araştırma Konuları
3Mekansal Davranış Kuramları- Algı ve Davranış
4Mekansal Davranış Kuramları -Zihinsel Şema ve Bilişsel Harita
5Mekansal Davranış Kuramları- Kişisel Mekan- Psiko sosyal alan -Mahremiyet
6Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon
7Kuramsal çalışmalar- Yön Bulma ve Oryantasyon
8Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, eş görüş alanı
9Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, iç bükey-dış bükey mekanlar
10Kuramsal çalışmalar- Mekan dizimi, görünürlük
11Kuramsal çalışmalar- Mekan Dizimi, görünürlük
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Değerlendirme
Kaynak
Altman, I., 1984, Culture and Environment, N0.2, CUP Archive. Batty, M., Exploring isovist fields,: space and shape in architectural and urban morphology, Environmnet and Planning B:Planning Design, 28 (1), 123-150 Bechtel, R.B., Churchman, A., 2002, Handbook of Environmental Psychology. Wiley.arpman,Janet, R., 1997, Healthcare Design: Wayfinding. Ed.Sara O. Marberry, Wiley, New York. Hays,K.M.Ed, Architecture,Theory Since 1968, 2000, New York, Columbia University, &MIT. Hiilier, B., Hanson, J., 1984, Social Logic of Space, Cambrige University Press, Cambrşge. Lang, J., 1987, "Creating Architectural Theory", New York: Van Nostrand Reinhold, Rapoport, A., 2016, Human aspects of urban form: towards a man—environment approach to urban form and design. Elsevier. Zeisel, J., 2006, Inquiry By Design : Environment/Behavior/Neuroscience In Architecture, Interiors, Landscape, And Planning , New York : W.W. Norton & Company, Zimring,C.,Joseph,A., Choudhary,R.,2004, The Role of the Physical Environment in the Hospital of the 21st. Century: A once In a Life Time Opportumity, The Center for Health Design Concord, CA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
X
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10