Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM DEVRELERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hakan DOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hakan DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı iletişim devrelerinde gürültü. Doğruluk, resonans vs gibi konuları öğretmektir. Frekans ayarlı güçlendiriciler, Yüksek Güçlü Güçlendiriciler, Karıştırıcılar, Osilatörler ve frekans sentezleme blokları öğretilecektir. Bu dersi alan öğrenciler iletişim devrelerini analiz edip tasarlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim devrelerine giriş. İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları. Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları. İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar. ,Gürültü Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık) ,Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi ,İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler ,Trafolar RF İletim hatları ,Empedans uyumlama Uyumlama blokları,Dar bantlı güçlendiriciler,Diyot ve ESD,Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. ,Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. Geniş sinyal transkondüktansı ,Karıştırıcılar Analog Çarpıcılar ,Negatif rezistans osilatörleri, LC Osilatörler Colpitts osilatörler ,Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatör Faz gürültüsü ,PLL ve Sentezörler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Basic Transistor knowledge | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, F |
İletişim devreleri için gürültü analizi | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 9 | A, F |
İletişim devreleri için doğrusallık analizi | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 9 | A, F |
İndüktör, kapasitör ve trafo kullanarak empedans uyumlama. | 12, 14, 17, 19, 2, 9 | A, F |
Tuned Amplifiers | 12, 14, 17, 18, 19, 5, 9 | A, F |
Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. | 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, F |
Karıştırıcı ve osilatörler. | 10, 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A |
ESD ve Latchup | 10, 14, 16, 19, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | İletişim devrelerine giriş. İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları. Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları. İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar. | Notları oku. |
1 | Gürültü Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık) | Notları oku. |
2 | Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi | Notları oku. |
3 | İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler | Notları oku. |
4 | Trafolar RF İletim hatları | Notları oku. |
5 | Empedans uyumlama Uyumlama blokları | Notları oku. |
6 | Dar bantlı güçlendiriciler | Notları oku. |
7 | Diyot ve ESD | Notları oku. |
8 | Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. | Notları oku. |
9 | Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. Geniş sinyal transkondüktansı | Notları oku. |
10 | Karıştırıcılar Analog Çarpıcılar | Notları oku. |
11 | Negatif rezistans osilatörleri, LC Osilatörler Colpitts osilatörler | Notları oku. |
12 | Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatör Faz gürültüsü | Notları oku. |
13 | PLL ve Sentezörler | Notları oku. |
Kaynak |
Behzad Razavi, RF Microelectronics, Pearson |
Thomas Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 12 | 72 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 56 | 56 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM DEVRELERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hakan DOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hakan DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı iletişim devrelerinde gürültü. Doğruluk, resonans vs gibi konuları öğretmektir. Frekans ayarlı güçlendiriciler, Yüksek Güçlü Güçlendiriciler, Karıştırıcılar, Osilatörler ve frekans sentezleme blokları öğretilecektir. Bu dersi alan öğrenciler iletişim devrelerini analiz edip tasarlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim devrelerine giriş. İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları. Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları. İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar. ,Gürültü Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık) ,Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi ,İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler ,Trafolar RF İletim hatları ,Empedans uyumlama Uyumlama blokları,Dar bantlı güçlendiriciler,Diyot ve ESD,Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. ,Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. Geniş sinyal transkondüktansı ,Karıştırıcılar Analog Çarpıcılar ,Negatif rezistans osilatörleri, LC Osilatörler Colpitts osilatörler ,Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatör Faz gürültüsü ,PLL ve Sentezörler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Basic Transistor knowledge | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, F |
İletişim devreleri için gürültü analizi | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 9 | A, F |
İletişim devreleri için doğrusallık analizi | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 9 | A, F |
İndüktör, kapasitör ve trafo kullanarak empedans uyumlama. | 12, 14, 17, 19, 2, 9 | A, F |
Tuned Amplifiers | 12, 14, 17, 18, 19, 5, 9 | A, F |
Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. | 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, F |
Karıştırıcı ve osilatörler. | 10, 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A |
ESD ve Latchup | 10, 14, 16, 19, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | İletişim devrelerine giriş. İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları. Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları. İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar. | Notları oku. |
1 | Gürültü Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık) | Notları oku. |
2 | Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi | Notları oku. |
3 | İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler | Notları oku. |
4 | Trafolar RF İletim hatları | Notları oku. |
5 | Empedans uyumlama Uyumlama blokları | Notları oku. |
6 | Dar bantlı güçlendiriciler | Notları oku. |
7 | Diyot ve ESD | Notları oku. |
8 | Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. | Notları oku. |
9 | Yüksek Güçlü Güçlendiriciler. Geniş sinyal transkondüktansı | Notları oku. |
10 | Karıştırıcılar Analog Çarpıcılar | Notları oku. |
11 | Negatif rezistans osilatörleri, LC Osilatörler Colpitts osilatörler | Notları oku. |
12 | Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatör Faz gürültüsü | Notları oku. |
13 | PLL ve Sentezörler | Notları oku. |
Kaynak |
Behzad Razavi, RF Microelectronics, Pearson |
Thomas Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |