Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM DEVRELERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hakan DOĞAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hakan DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı iletişim devrelerinde gürültü. Doğruluk, resonans vs gibi konuları öğretmektir. Frekans ayarlı güçlendiriciler, Yüksek Güçlü Güçlendiriciler, Karıştırıcılar, Osilatörler ve frekans sentezleme blokları öğretilecektir. Bu dersi alan öğrenciler iletişim devrelerini analiz edip tasarlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim devrelerine giriş.
İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.
Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları.
İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.
,Gürültü
Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık)
,Doğrusallık
Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi
,İndüktörler
Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler
Rezonant devreler
,Trafolar
RF İletim hatları
,Empedans uyumlama
Uyumlama blokları,Dar bantlı güçlendiriciler,Diyot ve ESD,Çıkış güçlendiricileri.
Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.
,Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.
Geniş sinyal transkondüktansı
,Karıştırıcılar
Analog Çarpıcılar
,Negatif rezistans osilatörleri, LC Osilatörler
Colpitts osilatörler

,Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatör
Faz gürültüsü
,PLL ve Sentezörler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Basic Transistor knowledge12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, F
İletişim devreleri için gürültü analizi12, 14, 16, 17, 19, 2, 9A, F
İletişim devreleri için doğrusallık analizi12, 14, 16, 17, 19, 2, 9A, F
İndüktör, kapasitör ve trafo kullanarak empedans uyumlama.12, 14, 17, 19, 2, 9A, F
Tuned Amplifiers12, 14, 17, 18, 19, 5, 9A, F
Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, F
Karıştırıcı ve osilatörler.10, 12, 14, 16, 19, 6, 9A
ESD ve Latchup10, 14, 16, 19, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0İletişim devrelerine giriş.
İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.
Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları.
İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.
Notları oku.
1Gürültü
Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık)
Notları oku.
2Doğrusallık
Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi
Notları oku.
3İndüktörler
Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler
Rezonant devreler
Notları oku.
4Trafolar
RF İletim hatları
Notları oku.
5Empedans uyumlama
Uyumlama blokları
Notları oku.
6Dar bantlı güçlendiricilerNotları oku.
7Diyot ve ESDNotları oku.
8Çıkış güçlendiricileri.
Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.
Notları oku.
9Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.
Geniş sinyal transkondüktansı
Notları oku.
10Karıştırıcılar
Analog Çarpıcılar
Notları oku.
11Negatif rezistans osilatörleri, LC Osilatörler
Colpitts osilatörler

Notları oku.
12Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatör
Faz gürültüsü
Notları oku.
13PLL ve SentezörlerNotları oku.
Kaynak
Behzad Razavi, RF Microelectronics, Pearson
Thomas Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi61272
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer15656
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM DEVRELERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hakan DOĞAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hakan DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı iletişim devrelerinde gürültü. Doğruluk, resonans vs gibi konuları öğretmektir. Frekans ayarlı güçlendiriciler, Yüksek Güçlü Güçlendiriciler, Karıştırıcılar, Osilatörler ve frekans sentezleme blokları öğretilecektir. Bu dersi alan öğrenciler iletişim devrelerini analiz edip tasarlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim devrelerine giriş.
İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.
Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları.
İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.
,Gürültü
Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık)
,Doğrusallık
Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi
,İndüktörler
Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler
Rezonant devreler
,Trafolar
RF İletim hatları
,Empedans uyumlama
Uyumlama blokları,Dar bantlı güçlendiriciler,Diyot ve ESD,Çıkış güçlendiricileri.
Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.
,Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.
Geniş sinyal transkondüktansı
,Karıştırıcılar
Analog Çarpıcılar
,Negatif rezistans osilatörleri, LC Osilatörler
Colpitts osilatörler

,Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatör
Faz gürültüsü
,PLL ve Sentezörler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Basic Transistor knowledge12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, F
İletişim devreleri için gürültü analizi12, 14, 16, 17, 19, 2, 9A, F
İletişim devreleri için doğrusallık analizi12, 14, 16, 17, 19, 2, 9A, F
İndüktör, kapasitör ve trafo kullanarak empedans uyumlama.12, 14, 17, 19, 2, 9A, F
Tuned Amplifiers12, 14, 17, 18, 19, 5, 9A, F
Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, F
Karıştırıcı ve osilatörler.10, 12, 14, 16, 19, 6, 9A
ESD ve Latchup10, 14, 16, 19, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0İletişim devrelerine giriş.
İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.
Trazistörler ve basit güçlendirme yapıları.
İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.
Notları oku.
1Gürültü
Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık)
Notları oku.
2Doğrusallık
Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi
Notları oku.
3İndüktörler
Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler
Rezonant devreler
Notları oku.
4Trafolar
RF İletim hatları
Notları oku.
5Empedans uyumlama
Uyumlama blokları
Notları oku.
6Dar bantlı güçlendiricilerNotları oku.
7Diyot ve ESDNotları oku.
8Çıkış güçlendiricileri.
Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.
Notları oku.
9Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.
Geniş sinyal transkondüktansı
Notları oku.
10Karıştırıcılar
Analog Çarpıcılar
Notları oku.
11Negatif rezistans osilatörleri, LC Osilatörler
Colpitts osilatörler

Notları oku.
12Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatör
Faz gürültüsü
Notları oku.
13PLL ve SentezörlerNotları oku.
Kaynak
Behzad Razavi, RF Microelectronics, Pearson
Thomas Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
X
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:34Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:36