Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş; Taraflar,İhale ve tedarik kavramları,İhale yöntemleri,Teklif hazırlığı,İhale hazırlığı,İhale dokümanları-sözleşme ilişkisi,Tedarik yöntemleri,Tedarik ve risk,Yıliçi sınavı,Tasarım tedarik yapım sözleşmeleri,Tasarım tedarik yapım risk yönetimi,Tasarım tedarik inşaat yönetimi sözleşmeler-Risk yönetimi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
ÖÇ -1 İnşaat yönetimi ve hukuku alanında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve disiplinler arası etkileşimi kavramak.
ÖÇ-2 İnşaat yönetimi ve hukuku alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek ve sorunları, özellikle yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilmek.
ÖÇ-3 Ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisine sahip olmak.
ÖÇ-4 İnşaat yönetimi ve hukuku alanındaki sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinlerarası bir yaklaşımla bakabilmeyi öğrenmek.
ÖÇ-5 Edinilen çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile İnşaat yönetimi ve hukuku alanında özgün bilimsel eserler oluşturabilmek.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş; Taraflar
2
İhale ve tedarik kavramları
3
İhale yöntemleri
4
Teklif hazırlığı
5
İhale hazırlığı
6
İhale dokümanları-sözleşme ilişkisi
7
Tedarik yöntemleri
8
Tedarik ve risk
9
Yıliçi sınavı
10
Tasarım tedarik yapım sözleşmeleri
12
Tasarım tedarik yapım risk yönetimi
13
Tasarım tedarik inşaat yönetimi sözleşmeler-Risk yönetimi
14
Değerlendirme
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
1
40
40
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
40
40
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
40
40
Proje Sunumu / Seminer
1
40
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
20
20
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
292
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(292/30)
10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEMİNER
-
Güz Dönemi
0+0
-
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş; Taraflar,İhale ve tedarik kavramları,İhale yöntemleri,Teklif hazırlığı,İhale hazırlığı,İhale dokümanları-sözleşme ilişkisi,Tedarik yöntemleri,Tedarik ve risk,Yıliçi sınavı,Tasarım tedarik yapım sözleşmeleri,Tasarım tedarik yapım risk yönetimi,Tasarım tedarik inşaat yönetimi sözleşmeler-Risk yönetimi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
ÖÇ -1 İnşaat yönetimi ve hukuku alanında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve disiplinler arası etkileşimi kavramak.
ÖÇ-2 İnşaat yönetimi ve hukuku alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek ve sorunları, özellikle yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilmek.
ÖÇ-3 Ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisine sahip olmak.
ÖÇ-4 İnşaat yönetimi ve hukuku alanındaki sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinlerarası bir yaklaşımla bakabilmeyi öğrenmek.
ÖÇ-5 Edinilen çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile İnşaat yönetimi ve hukuku alanında özgün bilimsel eserler oluşturabilmek.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş; Taraflar
2
İhale ve tedarik kavramları
3
İhale yöntemleri
4
Teklif hazırlığı
5
İhale hazırlığı
6
İhale dokümanları-sözleşme ilişkisi
7
Tedarik yöntemleri
8
Tedarik ve risk
9
Yıliçi sınavı
10
Tasarım tedarik yapım sözleşmeleri
12
Tasarım tedarik yapım risk yönetimi
13
Tasarım tedarik inşaat yönetimi sözleşmeler-Risk yönetimi
14
Değerlendirme
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek