Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNDE TAZMİNAT TALEPLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers , inşaat projelerinde kusur kavramını irdelemeyi, kusurların giderilmesinde temel yaklaşımları tanıtmayı, kabul süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Hasarlar nelerdir?,İşveren talepleri:
Gecikme tazminatı
Dolaysız hasarlar
Dolaylı hasarlar
,Gecikme tazminatı,Dolaysız hasarlar,Dolaylı hasarlar,Yüklenicinin talepleri
Dolaysız hasarlar
Dolaylı hasarlar,Dolaysız hasarların hesaplanması,Ara sınava hazırlık,Dolaylı hasarların hesaplanması,Saha ofisi genel giderleri,Merkez ofis genel giderleri/Formül yaklaşımı,Sorumluluğun sınırlandırılması maddeleri ,Örnek olaylar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hasar talepleri ile ilgili teknikleri uygular.
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak değerlendirir.
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak uygular.
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak sentezler.
İnşaat sözleşmelerindeki hasarların ayrıntılı bir şekilde kavrar.
Hasar talepleri ile ilgili teknikleri değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Hasarlar nelerdir?
3İşveren talepleri:
Gecikme tazminatı
Dolaysız hasarlar
Dolaylı hasarlar
4Gecikme tazminatı
5Dolaysız hasarlar
6Dolaylı hasarlar
7Yüklenicinin talepleri
Dolaysız hasarlar
Dolaylı hasarlar
8Dolaysız hasarların hesaplanması
9Ara sınava hazırlık
10Dolaylı hasarların hesaplanması
11Saha ofisi genel giderleri
12Merkez ofis genel giderleri/Formül yaklaşımı
13Sorumluluğun sınırlandırılması maddeleri
14Örnek olaylar
Kaynak
William Schwartzkopf, John J. McNamara , Julian F. Hoffar, Calculating Construction Damages,Wiley Law Pubns, 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer14040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)227
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNDE TAZMİNAT TALEPLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers , inşaat projelerinde kusur kavramını irdelemeyi, kusurların giderilmesinde temel yaklaşımları tanıtmayı, kabul süreçlerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Hasarlar nelerdir?,İşveren talepleri:
Gecikme tazminatı
Dolaysız hasarlar
Dolaylı hasarlar
,Gecikme tazminatı,Dolaysız hasarlar,Dolaylı hasarlar,Yüklenicinin talepleri
Dolaysız hasarlar
Dolaylı hasarlar,Dolaysız hasarların hesaplanması,Ara sınava hazırlık,Dolaylı hasarların hesaplanması,Saha ofisi genel giderleri,Merkez ofis genel giderleri/Formül yaklaşımı,Sorumluluğun sınırlandırılması maddeleri ,Örnek olaylar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hasar talepleri ile ilgili teknikleri uygular.
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak değerlendirir.
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak uygular.
İnşaat sözleşmeleri kapsamında hasarlarla ilgili temel sözleşme ilkelerini eleştirel olarak sentezler.
İnşaat sözleşmelerindeki hasarların ayrıntılı bir şekilde kavrar.
Hasar talepleri ile ilgili teknikleri değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Hasarlar nelerdir?
3İşveren talepleri:
Gecikme tazminatı
Dolaysız hasarlar
Dolaylı hasarlar
4Gecikme tazminatı
5Dolaysız hasarlar
6Dolaylı hasarlar
7Yüklenicinin talepleri
Dolaysız hasarlar
Dolaylı hasarlar
8Dolaysız hasarların hesaplanması
9Ara sınava hazırlık
10Dolaylı hasarların hesaplanması
11Saha ofisi genel giderleri
12Merkez ofis genel giderleri/Formül yaklaşımı
13Sorumluluğun sınırlandırılması maddeleri
14Örnek olaylar
Kaynak
William Schwartzkopf, John J. McNamara , Julian F. Hoffar, Calculating Construction Damages,Wiley Law Pubns, 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:51Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:52