Bu ders, bir sözleşmedeki değişikliklerin, özellikle de inşaat sektöründeki zaman ve maliyetle ilgili farklılıkların etkili, tutarlı ve etkili bir şekilde tanımlanması ve değerlendirilmesi sistemi için bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sözleşmelerde Değişiklikler: Giriş,Formel değişiklikler: Değişiklikler maddesi,Değişiklikler Maddesinin kapsamı,Değişikliklerin fiyatlandırılması,Negatif değişiklikler,Kardinal değişiklikler,Değişiklikler ve iş usulleri,Ara sınava hazırlık,Örnek olay,Konstrüktif değişiklikler,Tasarım ve şartnamelerdeki hatalar,Hatalı red,Aşırı gözetim, üretkenliğin düşürülmesi,Örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Değişikliklerle ilgili sözleşmesel yükümlülükleri kavrar.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
Değişiklik yönetimi alanında beceri sahibi olur.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
İşin kapsamı konusunda bilgi sahibi olur.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
Değişikliklerin nasıl meydana geldiğini kavrar.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
Değişikliklerin sonuçlarını kavrar.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sözleşmelerde Değişiklikler: Giriş
2
Formel değişiklikler: Değişiklikler maddesi
3
Değişiklikler Maddesinin kapsamı
4
Değişikliklerin fiyatlandırılması
5
Negatif değişiklikler
6
Kardinal değişiklikler
7
Değişiklikler ve iş usulleri
8
Ara sınava hazırlık
9
Örnek olay
10
Konstrüktif değişiklikler
11
Tasarım ve şartnamelerdeki hatalar
12
Hatalı red
13
Aşırı gözetim, üretkenliğin düşürülmesi
14
Örnek olay
Kaynak
Michael T. Callahan, Construction Change Order Claims,Aspen Publishers Online, 2005
Paul Levin (ed.), Construction Contract Claims, Changes, and Dispute Resolution 3rd Revised edition, American Society of Civil Engineers, 2016
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
12
3
36
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
20
40
Proje Sunumu / Seminer
4
10
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
10
10
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DEĞİŞİKLİKLERİN YÖNETİMİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, bir sözleşmedeki değişikliklerin, özellikle de inşaat sektöründeki zaman ve maliyetle ilgili farklılıkların etkili, tutarlı ve etkili bir şekilde tanımlanması ve değerlendirilmesi sistemi için bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sözleşmelerde Değişiklikler: Giriş,Formel değişiklikler: Değişiklikler maddesi,Değişiklikler Maddesinin kapsamı,Değişikliklerin fiyatlandırılması,Negatif değişiklikler,Kardinal değişiklikler,Değişiklikler ve iş usulleri,Ara sınava hazırlık,Örnek olay,Konstrüktif değişiklikler,Tasarım ve şartnamelerdeki hatalar,Hatalı red,Aşırı gözetim, üretkenliğin düşürülmesi,Örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Değişikliklerle ilgili sözleşmesel yükümlülükleri kavrar.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
Değişiklik yönetimi alanında beceri sahibi olur.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
İşin kapsamı konusunda bilgi sahibi olur.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
Değişikliklerin nasıl meydana geldiğini kavrar.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
Değişikliklerin sonuçlarını kavrar.
12, 16, 3, 4, 9
A, E, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sözleşmelerde Değişiklikler: Giriş
2
Formel değişiklikler: Değişiklikler maddesi
3
Değişiklikler Maddesinin kapsamı
4
Değişikliklerin fiyatlandırılması
5
Negatif değişiklikler
6
Kardinal değişiklikler
7
Değişiklikler ve iş usulleri
8
Ara sınava hazırlık
9
Örnek olay
10
Konstrüktif değişiklikler
11
Tasarım ve şartnamelerdeki hatalar
12
Hatalı red
13
Aşırı gözetim, üretkenliğin düşürülmesi
14
Örnek olay
Kaynak
Michael T. Callahan, Construction Change Order Claims,Aspen Publishers Online, 2005
Paul Levin (ed.), Construction Contract Claims, Changes, and Dispute Resolution 3rd Revised edition, American Society of Civil Engineers, 2016
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek