Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEĞİŞİKLİKLERİN YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, bir sözleşmedeki değişikliklerin, özellikle de inşaat sektöründeki zaman ve maliyetle ilgili farklılıkların etkili, tutarlı ve etkili bir şekilde tanımlanması ve değerlendirilmesi sistemi için bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözleşmelerde Değişiklikler: Giriş,Formel değişiklikler: Değişiklikler maddesi,Değişiklikler Maddesinin kapsamı,Değişikliklerin fiyatlandırılması,Negatif değişiklikler,Kardinal değişiklikler,Değişiklikler ve iş usulleri,Ara sınava hazırlık,Örnek olay,Konstrüktif değişiklikler,Tasarım ve şartnamelerdeki hatalar,Hatalı red,Aşırı gözetim, üretkenliğin düşürülmesi,Örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Değişikliklerle ilgili sözleşmesel yükümlülükleri kavrar.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
Değişiklik yönetimi alanında beceri sahibi olur.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
İşin kapsamı konusunda bilgi sahibi olur.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
Değişikliklerin nasıl meydana geldiğini kavrar.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
Değişikliklerin sonuçlarını kavrar.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözleşmelerde Değişiklikler: Giriş
2Formel değişiklikler: Değişiklikler maddesi
3Değişiklikler Maddesinin kapsamı
4Değişikliklerin fiyatlandırılması
5Negatif değişiklikler
6Kardinal değişiklikler
7Değişiklikler ve iş usulleri
8Ara sınava hazırlık
9Örnek olay
10Konstrüktif değişiklikler
11Tasarım ve şartnamelerdeki hatalar
12Hatalı red
13Aşırı gözetim, üretkenliğin düşürülmesi
14Örnek olay
Kaynak
Michael T. Callahan, Construction Change Order Claims,Aspen Publishers Online, 2005 Paul Levin (ed.), Construction Contract Claims, Changes, and Dispute Resolution 3rd Revised edition, American Society of Civil Engineers, 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12336
Okul Dışı Diğer Faaliyetler22040
Proje Sunumu / Seminer41040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEĞİŞİKLİKLERİN YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Zeynep SÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, bir sözleşmedeki değişikliklerin, özellikle de inşaat sektöründeki zaman ve maliyetle ilgili farklılıkların etkili, tutarlı ve etkili bir şekilde tanımlanması ve değerlendirilmesi sistemi için bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözleşmelerde Değişiklikler: Giriş,Formel değişiklikler: Değişiklikler maddesi,Değişiklikler Maddesinin kapsamı,Değişikliklerin fiyatlandırılması,Negatif değişiklikler,Kardinal değişiklikler,Değişiklikler ve iş usulleri,Ara sınava hazırlık,Örnek olay,Konstrüktif değişiklikler,Tasarım ve şartnamelerdeki hatalar,Hatalı red,Aşırı gözetim, üretkenliğin düşürülmesi,Örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Değişikliklerle ilgili sözleşmesel yükümlülükleri kavrar.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
Değişiklik yönetimi alanında beceri sahibi olur.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
İşin kapsamı konusunda bilgi sahibi olur.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
Değişikliklerin nasıl meydana geldiğini kavrar.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
Değişikliklerin sonuçlarını kavrar.12, 16, 3, 4, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözleşmelerde Değişiklikler: Giriş
2Formel değişiklikler: Değişiklikler maddesi
3Değişiklikler Maddesinin kapsamı
4Değişikliklerin fiyatlandırılması
5Negatif değişiklikler
6Kardinal değişiklikler
7Değişiklikler ve iş usulleri
8Ara sınava hazırlık
9Örnek olay
10Konstrüktif değişiklikler
11Tasarım ve şartnamelerdeki hatalar
12Hatalı red
13Aşırı gözetim, üretkenliğin düşürülmesi
14Örnek olay
Kaynak
Michael T. Callahan, Construction Change Order Claims,Aspen Publishers Online, 2005 Paul Levin (ed.), Construction Contract Claims, Changes, and Dispute Resolution 3rd Revised edition, American Society of Civil Engineers, 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:51Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:52