Ders, inşaat projelerinde gecikmeleri tanımlamayı, gecikmelerde kusurların ayrıştırılmasını öğretmeyi, gecikmelerle ilgili uyuşmazlıkları irdelemeyi , gecikme analizi ile temel teknikleri aktarmayı amaçlamaktadır.
Gecikmelerde nedenselliği belirlemek ve gecikmenin sorumluluk ve mali sonuçlarını değerlendirmek için ileri düzeyde beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş,Planlama ve programlama,Gecikme talebi yaşam döngüsü,İş programları,Kritik yol Programlama teknikleri temel ilkeleri,Baseline onayı,Gecikmenin teşhisi,Ara sınava hazırlık,Kanıtlar ve as built program,Gecikme kayıtları,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İnşaat projelerinde gecikmelerin türlerini kategorize eder. (kabul eder, kabul edemez, tazmin eder, tazmin edemez)
Gecikmeden kaynaklanan hasarları hesaplar.
KYY iş programları kullanarak gecikmelerin süresini saptar.
Taleplerde standart inşaat sözleşmelerinin maddelerini uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş
2
Planlama ve programlama
3
Gecikme talebi yaşam döngüsü
4
İş programları
5
Kritik yol Programlama teknikleri temel ilkeleri
6
Baseline onayı
7
Gecikmenin teşhisi
8
Ara sınava hazırlık
9
Kanıtlar ve as built program
10
Gecikme kayıtları
11
Gecikme analizi teknikleri
12
Gecikme analizi teknikleri
13
Gecikme analizi teknikleri
14
Gecikme analizi teknikleri
Kaynak
Delay Analysis in Construction Contracts P. John Keane (Author), Anthony F. Caletka (Author)Wiley-Blackwell; 2 edition (June 29, 2015)
SCL Delay and Disruption Protocol 2nd Edition: February 2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
10
30
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
21
42
Proje Sunumu / Seminer
2
25
50
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
20
20
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
35
35
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
249
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(249/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
UYGULAMALI İŞ PROGRAMI VE GECİKME ANALİZİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ders, inşaat projelerinde gecikmeleri tanımlamayı, gecikmelerde kusurların ayrıştırılmasını öğretmeyi, gecikmelerle ilgili uyuşmazlıkları irdelemeyi , gecikme analizi ile temel teknikleri aktarmayı amaçlamaktadır.
Gecikmelerde nedenselliği belirlemek ve gecikmenin sorumluluk ve mali sonuçlarını değerlendirmek için ileri düzeyde beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş,Planlama ve programlama,Gecikme talebi yaşam döngüsü,İş programları,Kritik yol Programlama teknikleri temel ilkeleri,Baseline onayı,Gecikmenin teşhisi,Ara sınava hazırlık,Kanıtlar ve as built program,Gecikme kayıtları,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri,Gecikme analizi teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İnşaat projelerinde gecikmelerin türlerini kategorize eder. (kabul eder, kabul edemez, tazmin eder, tazmin edemez)
Gecikmeden kaynaklanan hasarları hesaplar.
KYY iş programları kullanarak gecikmelerin süresini saptar.
Taleplerde standart inşaat sözleşmelerinin maddelerini uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş
2
Planlama ve programlama
3
Gecikme talebi yaşam döngüsü
4
İş programları
5
Kritik yol Programlama teknikleri temel ilkeleri
6
Baseline onayı
7
Gecikmenin teşhisi
8
Ara sınava hazırlık
9
Kanıtlar ve as built program
10
Gecikme kayıtları
11
Gecikme analizi teknikleri
12
Gecikme analizi teknikleri
13
Gecikme analizi teknikleri
14
Gecikme analizi teknikleri
Kaynak
Delay Analysis in Construction Contracts P. John Keane (Author), Anthony F. Caletka (Author)Wiley-Blackwell; 2 edition (June 29, 2015)
SCL Delay and Disruption Protocol 2nd Edition: February 2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Lisansüstü yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
X
2
İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. - Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, -Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
X
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak, - İnşaat yönetimi ve hukuku alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek
X
4
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
X
5
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek , - Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek, - En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
6
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak, - Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, - Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek